Spännande hallucinationer

Mer
5 år 5 månader sedan #1107995 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Spännande hallucinationer
Fick social fobi av klinikgruppen psykos. Usch för att prata i grupp när man inte är förberedd....minnet slås gärna ut. Har också haft social fobi förr....återstimulerades på det obehaget. De andra var intelligenta, lättsamma, kloka och lyckade. Jag kände mig helt fel. Min sociala fobi har blivit mycket bättre av samtalsklimatet på målarverksamheten. Det mesta i Peer regi är oxå bra. Men klinikgruppen psykos var för krävande, kräver intelligent arbete och rätt stora förberedelser. Återstimulerades som sagt på gamla grejer när man var en tyst liten mus obehaglig till mods. Nu har jag hoppat av....ett stenblock lyftes från mina axlar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1107999 av memphis
Svar från memphis i ämnet Spännande hallucinationer
Det var hemskt ute i det vanliga livet när man var tvungen att tala/ uppträda inför grupp. Den tortyren började i lågstadiet. Jag fick minnesluckor och panikångest utav det men slapp inte. Idag när jag inte behöver längre, skulle jag nog klara det bättre tror jag.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108002 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Spännande hallucinationer
På universitetet hade jag hjärnan och minnet med mig och kunde prata i grupp. Men jag sa absolut minsta möjliga - i alla sammanhang! Pratade knappt överhuvudtaget bara när jag absolut måste. Vågade inte säga någonting för att det skulle bli fel. Detta återupplevde jag i klinikgruppen psykos.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 5 månader sedan #1109380 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Spännande hallucinationer
Under 70-talet fick jag bara sömntabletter, men på 80-talet blev det antipsykotika. De var av den gamla skolan, fick Mallorol, Sordinol, Fluanxol och annat jag inte minns. på 90-talet fick jag Trilafon som jag hade i många år ända tills det försvann från marknaden
Mer
5 år 5 månader sedan #1109387 av wasp
Svar från wasp i ämnet Spännande hallucinationer

Cosmos skrev: Under 70-talet fick jag bara sömntabletter, men på 80-talet blev det antipsykotika. De var av den gamla skolan, fick Mallorol, Sordinol, Fluanxol och annat jag inte minns. på 90-talet fick jag Trilafon som jag hade i många år ända tills det försvann från marknaden


Då kan vi skaka hand med varandra! Känns igen! Redan i åk II på gymnasiet fick jag insomnia och dagen gick i repris i mitt minne som en film. Fick sömntabletter då och klarade av studierna väldigt bra, trots allt. När jola' rasa' under stola' var det +3 år till! Menar jag började hallucinera då!
Mer
5 år 5 månader sedan #1109530 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Spännande hallucinationer
Jag hade tydligen smugit runt och varit rädd för sovjetiska (?) stridsvagnar kort tid innan inläggning. Det har jag inget minne av. Men roligt låter det, tycker jag.