Vanföreställningar

Mer
3 år 2 månader sedan #1323906 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vanföreställningar
Jag brukar inte klaga på att folk stavar fel på asperger, dessutom är jag själv osäker på om man ska använda versal i början... Men på t.ex www.aspergerforum.se/ blir dom sura om man stavar fel...
Mer
3 år 2 månader sedan #1323918 av koi
Svar från koi i ämnet Vanföreställningar
Jag tror att jag tillslut har fattat vad vanföreställningar är för något...psykologen förklarade för en vecka sedan så jag kanske fattade.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323923 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vanföreställningar
Jag har mina vanföreställningar om organisationerna "I" och "O". Ibland går det flera dagar innan jag tänker på dem, ibland blir det oftare. Jag försöker resonera med mig själv om det är verklighet eller inte och kommit fram till att det KAN vara sant. Min kp tror att min skräck för SÄPO är en vanföreställning, men det är på riktigt.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323934 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vanföreställningar
Jeg er like sikker som jeg alltid har vært at det psykiateren kaller vrangforestillinger, egentlig er forestillinger med rot i virkeligheten. Trikset er å bry seg minst mulig om dem, og akte seg for hva man sier til sine behandlere.

Admin1 skrev: Var det din egen TV du slog sönder? Vilket antipsykotika tar du? Hebrefen schizofreni finns ej längre för man har slutat med undergrupperna.

Det viser jo diagnostikkens vilkårlighet. Det finnes nok dem som oppviser det symptombildet, selv om det formelt er ute av manualene.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324185 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Vanföreställningar
Att jag måste rädda hela världen och jag är den enda människan som kan det. Att alla i hela världen hatar mig och vill mig illa och inte bara det utan andra planeter med liv i vill också mig illa (högre intelligenser som kan ta sig hit). Jag pratar ofta med utomjordingar med högre intelligens med mig och de ska alltid bestämma över mig eller så straffas jag ordentligt. Jag är förföljd utav maffian för jag vet för mycket och de tycker inte att jag ska vara vid liv trots att jag är en "normal" tjej som inte gör dem något. Att alla är onda och jag är den enda goda har det också handlat mycket om. Allt skrämmer och smärtar mig otroligt. Ibland är det att jag måste gifta mig och/eller ligga med någon mörk typ jag absolut inte känner, så jag vill inte det.

Ibland har jag mina gyllene stunder med rösterna som får mig att asgarva och se livet från den ljusa sidan, eller vackra/intressanta drömmar när jag sover.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 1 månad sedan #1324188 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Vanföreställningar
Min vanföreställning kan plötsligt vara .... Vad har jag skrivit här egentligen!!?

Nåväl, har kontakt med psykolog nu.. 

Tack för er förståelse..
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Koltrast73.