Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan #1120677 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Vet ej vad jag sagt, men synhallucinationer utan psykossymptom brukar orsakas av missbruk eller tumörer.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120725 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, ja med tankens kraft kan vi ju föreställa oss en inre bild av något som man kan relatera till p g tidigare erfarenheter av något slag. Det kan säkert de flesta människor göra, tror jag. Det gäller även vid läsning då fantasin får mer utrymme än en film som ger oss bilderna och svaren. Därför är det så nyttigt att läsa för vi utvecklar oss mycket då, tycker jag.

Jo du Nissegossen. Det finns många som kan hålla en monolog i tre timmar. Är det intressant så lyssnar även människor. Har du aldrig varit på föreläsningar? Det har jag och de kan vara riktigt givande när det är intressant. Sedan finns det ju även exceptionister eller narcissister som vill ha allt ljus på sig ,men det är en annan historia. Du kan verkligen sväva ut i dina tankar. :D :D Det är nog bra om man kan knyta ihop säcken emellanåt innan man påbörjar något nytt, tror jag. Det kan bli splittrat annars. En sak i taget. Förut hade jag hundra bollar i luften samtidigt, men nu tillåter jag mig att ta det lugnt. Jag mår bättre av det och märker också att resultatet blir bättre.

Du är snäll och gillar att skriva har jag märkt. Det är bra egenskaper. :hjärta

Ta hand om dig ordentligt.

Bo Kaspers Band- Allt ljus på mig


Admin1, ja så kan det vara. Det är även relativt vanligt då om jag förstått det rätt.


Vad mycket du tillför Viska. Det är n viktig och stor insats för att sprida kunskap om sjukdomen. Du är en pärla som andra här på Viska och vill dela med sig av sina erfarenheter. :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120884 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Appen iDichotic mot röster ger kognitiv träning har utvecklats i Norge.
dichoticlistening.com/index.html
Tror den finns bara för iPhone.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120896 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Admin1 tack. Kan komma till användning för min dotter framöver.

Ha en bra dag. :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1120946 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Vill inte vara chef och håller mig i bakgrunden,läste ofta serietidningar och däri läste jag om the second alltså andreman på krigsfartyg, vill alltid göra ett bra jobb på en arbetsplats och som det sista betyget jag fick var när jag blev förtidspensionerad 1991 skrevs det att jag har visats vara en god arbetskamrat.Och att jag på alla jobb (Hade ganska många, jag var omplacerings fall) har jag gjort till vår fulla belåtenhet(!)! Jag stod vid panna III och kokade vört, de hade druckit det jag tillverkade vilket var öl.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1121204 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp
svenska.yle.fi/artikel/2016/04/21/sa-kan-en-psykos-uppsta

Vet inte om det är relevant med psykotiska röster, men jag tror dem skyddar ngt, men vad? Dem speglar och projicerar hela tiden, så det är svårt att göra sig till ovän med dem, rättare sagt att bli vän med dem? Men så länge offentligheten kräver sin tribut så är det omöjligt att leva ett normalt liv.

Vars är världen på väg?