Men det kan man ju inte tro på ?

Mer
5 år 1 månad sedan #1137134 av Admin1
Akineton används inte längre mot Parkinsons och man slutade nog med det på 60-talet. Nu är L-dopa viktigast.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137155 av Nissegossen

Admin1 skrev: Akineton används inte längre mot Parkinsons och man slutade nog med det på 60-talet. Nu är L-dopa viktigast.


Kunde L-Dopa vara bra för oss med biverkningar?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1137168 av Lelle
Hur är det med Pargitan?, den fick jag när jag blev stel om nacken och skakig av Haldol! Jag blev stel om nacken, skakade och gnisslade tänderna pga Haldol- då gav de Pargitan , som tog bort det.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137350 av Admin1
L-dopa ökar nog psykosrisken för det är ett förstadium till dopamin.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137411 av Nissegossen

hkboj skrev: Hur är det med Pargitan?, den fick jag när jag blev stel om nacken och skakig av Haldol! Jag blev stel om nacken, skakade och gnisslade tänderna pga Haldol- då gav de Pargitan , som tog bort det.


Jag har aldrig haft pargitan,, förr fanns ett annat medel, en riktig skit medicin tror den är borta ur fass, den påverkade hjärnan och inte musklerna, men det är tvärtom med Akineton, en timme efter intag verkar den, man kan nästan sätta klockan efter det.

Den verkar direkt på musklerna och man slappnar av i hela kroppen ingen stelhet, det är en otrolig lättnad när den verkar och det är den medicin jag har haft längst av alla. Sedan 1974 när jag först fick medicin mot sjukdomen Schizofreni

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1137448 av Lelle
Min läkare sa att Pargitan kan orsaka psykoser och han vägrade skriva ut mera till mig - så det är nog inget bra medel nissegossen! Det är nog inget att bry sig om.