Verklighet nr1 är precis lika verklig som verklighet nr2

  • Leo
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51361 av Leo
Jag tycker det är väldigt konsigt att påstå att det bara skulle finnas
en verklighet. Verkligheten är ju sannerligen personlig, att jämföra sin
egna verklighet med en humlas , vore ju nästan omöjligt så olika är vi
andra liv och andra verkligheter.

Verklighet kan inte förknippas med att vara livsduglig i det här samhället det måste man hålla isär. Måste man kunna ta på verkligheten?
Mer
17 år 6 månader sedan #51385 av Nissegossen
Visst har var och en, en egen värld!

Det har jag predikat länge! Var och en har en egen stjärna i Universum som lyser som en sol över den planeten jorden!

Eller också kan det vara parallella universum.

Men det kan också vara så att verkligheten kan skifta beroende på hur stjärnorna står i förhållande till varandra!

Om du ruckar på ett ur så visar det en annan tid, och verklighet.

Detta är kvasi vetenskap men inte mindre tror jag det är sant!

Jesus gjorde allting nytt när han gick in i själva skapelseprocessen, hans kunskaper har vi inte, men jag tror inte desstro mindre att det han gjorde är sant!

Jag själv ser det som att jag går från verklighet till verklighet i själen med min ande! Det ser för det mesta likadant ut där som här men skulle definitivt kunna vara helt annorlunda! Detta sker för det mesta utan att vi kan skönja det i vardagen!

Ty himmelriket är invärtes i oss! Det är bara som om man slog på ett relä!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 6 månader sedan #51386 av Nissegossen
Som Jocke skrev i en annan tråd om Brothers in arms;

"There's so many different worlds
So many different suns
And we have just one world
But we live in different ones."

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 6 månader sedan #51389 av Nissegossen
JA! så är det! Men det finns också andra dimensioner som Suspekt talar om! Nämligen,hur skall vi kunna penetrera den sanning som jag precis som Suspekt också talar om!

Den verkligheten är ytterligare en verklighet! Nämligen det som har med den andliga naturen att göra!

Det finns något som är skilt ifrån detta med de olika fysiska
verklighet(er). Nämligen det att det här är något ingen som inte varit med om det skulle kunna tolka som en surrealistiisk verklighet!

En verklighet långt bortom allt mänskligt förnuft som vi vanligtvis brukar ha i oss! Denna verklighet är ytterligare en dimension som är lika verklig i den stunden för den som upplever den!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 6 månader sedan #51394 av Nissegossen
Har du gått på Nya Elementar?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 6 månader sedan #51397 av Nissegossen
Partiklar eller inte! Mina upplevelser kan du inte ta ifrån mig! De upplevelserna kan jag inte förklara, bara säga att också jag, förmår inte omfatta den totala sanningen och uppenbarelsen av Gud!

Eller om du så vill Universum! Ändå rör hon sig!

Är solen fortfarande roterande runt jorden?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum