Går det verkligen? Kan man hallucinera om helt en människas utseende?

  • partyjunkie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1173374 av partyjunkie
jag har vid flera tilfällen inte kunnat se endel personer.. det ända sättet jag märker att det är folk. så hör jag men kan inte se dem.. det har läkaren förklarat för mig att jag går in i en dissociativt tilstånd och det är därför det blir så
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1173631 av RainNo2
Ja det är ett dissociativt tillstånd. Admin1 brukar inte iktovaril hjälpa mot det? Eller vad det heter?
Mer
4 år 8 månader sedan #1173678 av Vittrad

krokus skrev: Nån gång i tonåren såg jag min spegelbild förändras. Mycket obehagligt. Spegelbilden såg ut som den hade knarkat för hårt och för länge.


Detta har även hänt mig, fast min spegelbild blev helt förvrängd samtidigt.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173681 av Rrusheflower
Jag ser syn hallucinationer, hörsel hallucinationer och andra hallucinationer och har schizofreni. Jag har också hallucinerat personer som finns att dom bytar utseende, fastän nästan likadant utseende. Vet inte hur jag ska förklara det antagligen är psykos det rätta ordet men min psykolog säger ibland att det är magiskt.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173700 av Kn@sen
Har lite egna teorier angående hallucinationer som jag gärna vädrar här men som inte ska tas som annat än just teorier.
Jag tror att vid vissa tillstånd och sjukdomar blir viss kommunikation mellan sinnen och vissa delar av hjärnan hyperaktiv och känslig och viss information försvinner, läggs till eller blir förvriden.
Tex vid syn hallucinationer läggs saker till som man inte ser, lite som att ögonen har blivit "lurade" att lägga till information av det vi egentligen ser. Lite som att synen har blivit hackad av den egna hjärnan.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173728 av Admin1
Dissociation innebär att vara avskild från sig själv. Att inte känna igen sig själv eller sin kropp. Milda dissociativa besvär är ganska vanliga.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...-overklighetskanslor