Fler än jag som blivit lovade det orimliga??

Mer
4 år 2 månader sedan #1224244 av IngeF

Geta skrev: Min psykoterapeut var psykiatriker.

Det er uvanlig. Som regel er det en klar profesjonskamp. Har inntrykk av de fleste psykiatere ser ned på Psykoterapi, og fraråder det ved alvorlig sykdom.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1224312 av Cosmos
IngeF,

Det är väl olika. Psykoterapi kan se ut och fungera på väldigt många sätt men vid psykos och schizofreni jobbar man mycket med gränssättning och mindre med känslor. Allt måste handla om reality testing och att utmana vanföreställningarna. Och relationen med terapeuten måste vara glasklar; inga undanglidningar och dubbeltydighet.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224314 av Geta
Min psykoterapeut gick inte in på mina vanföreställningar. Det har psykiatrin aldrig gjort.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224317 av memphis
Jag blev lovad att jag skulle få behålla min kreativitet med litium. De sa att produktionen skulle kanske gå ner, men kvaliteten på verken skulle inte påverkas. Så blev det inte. Jag har slutat både skriva och måla.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224323 av Clean
Hos min psykolog pratade vi mest om mina vanföreställningar. Hade jag inte varit ärlig om mina galenskaper hade jag nog inte levt idag. Så mycket hjälpte det. Gick åtta år hos henne. Hon är en av Sveriges största psykologer. Känd.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224326 av IngeF
Noen vrangforestillinger er ikke akkurat bisarre, men de ligger åpenbart veldig fast, man kan ikke prate seg ut av dem.