Fler än jag som blivit lovade det orimliga??

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1224146 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Fler än jag som blivit lovade det orimliga??
inte för att jag tvekar på att det finns bedrägliga andar men finns faktiskt gott om exempel i den heliga bibeln om profeter som trodde att något specifikt löfte Guds Ord skulle uppfyllas inom en viss tid men i verkligheten var det många år efter vad personen hade inbilliat sig/trodde/hoppades och/eller "visste".

Ofta är det troligen Herren som prövar vårat tålamod, för vem är det annars som gör det?
Mer
4 år 2 månader sedan #1224165 av krokus
I början av min sjukdomskarriär blev jag lovad att jag skulle orka med halvtidsstudier på KTH. Den psykiatern hade jättefel!

Jag såg henne på tunnelbanan en gång, och hade sån lust att säga till henne att hon hade fel och att jag drog på mig lån hos CSN i onödan.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224171 av Cosmos
Ingen ska gå och lova sådana saker! Det handlar ju om att ge individen verktyg för att själv arbeta sig tillbaka. Eller snarare framåt.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1224196 av IngeF
Psykologer er altfor positive. Psykiatere opplever jeg som mer realistiske.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224197 av Geta
Min psykoterapeut var psykiatriker.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224210 av memphis
Min psykoterapeut var också psykolog. Hon lovade mig bara en sak och det var att vi skulle träffas under lång tid, så länge det än behövdes. Vi träffades i sju år. Detta var på den tiden när jag bodde i Västergötland och jag hade en mycket bra klinik. Jag saknar det mycket. Här är psykiatrin helt haveri. Inte mycket som funkar här.