Tankar som inte känns igen

Mer
3 år 4 månader sedan #1307765 av koi
Sjuksyrran sa att röster är tankar som jag inte känner igen. Varför blir det så? Varför känner man inte igen dem?

Har fredag-måndag skrivit upp vad de säger. Inte exakt allt. Men mycket. Om rösterna är mina tankar är jag rätt störd. Vill inte tro att de är det. De anklagar medpatienter för att vara mördare bla. Och massa saker jag inte vågar ta upp här.

Hur återintegrerar jag mina tankar till mig själv?

Kommer få börja ECT nästa vecka. Blasting the fuckers to hell. Men jag skulle inte räkna med 100% success sa läkaren.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307771 av Nissegossen
Jag resonerar som så, att det där är inte jag, det kommer inte från jag själv. Det är helt väsensskilt från jag själv, det kan inte emanera från jag själv, det kommer annanstans ifrån. Ingen kan någonsin få jag att tro att det kommer från jag själv. Vad nu än andra säger.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307782 av notwoodstock
Nej, det är ifrån andevärlden. Döda människors.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307858 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tankar som inte känns igen
En teori om röster är att man inte känner igen sina egna tankar och därför omvandlas de till röster. Oftast kommer röster när man inte tänker. När man inte tänker börjar hjärnan prata.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307877 av Nissegossen
Troligen annan tro än vad jag känner igen notwoodstock har i så fall en bättre förklaring. Vetenskapen har tyvärr inte kommit längre Admin får stå för vetenskapen, såsom en överläkare sade till mig, jag förmår inte omfatta det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1309130 av koi
Svar från koi i ämnet Tankar som inte känns igen
Jag har sagt till rösterna att de bara är tankar. Det hjälper inte. De skiter i det.