Dörrklockan

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1310756 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Dörrklockan
Apropå dörren. Jag trodde han som hyrde ut lägenheten till mej skulle komma på natten till mej och mörda mej. Så jag kopplade extremt höga volt på dörren. Minns inte hur högt kanske 20 000! Jag var akut sjuk i psykos. Sedan kommer jag på att brevbärare kanske kommer bli grillad. Så jag tog bort det innan han kom. Men han kom inte sedan somnat jag i utmattning. Herregud tänk hur illa det hade kunnat gått.

Ibland hör jag flera olika röster från dörren jag går dit och kollar ingen där. Nu för tiden bryr jag mej knappt om det. Men ibland går jag ändå och tittar. Ropar "är det någon där"? Skitläskigt
Mer
3 år 3 månader sedan #1310764 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dörrklockan

Nissegossen skrev:

krokus skrev: Liknande har hänt mig, men det var länge sedan nu, några år sedan sist. Då var det knackningar på dörren. Fördel med hund: han skäller när knackningar är verkliga! 

 

Då värre när hunden drömmer då blir du och grannarna väckta och inte en käft är på dörren.

:)
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310804 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Dörrklockan
Jag blir nojig av det här!
Last edit: 3 år 3 månader sedan by hans52.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310808 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dörrklockan
För länge sedan var det någon som postade om plingande på dörrklockan. Kanske var det hans52?

Inwatto skrev: Jo, har samma problem. Det ringer en gång på dörrklockan när jag är nästan vaken och då vaknar jag. "De får ringa en gång till för att jag ska gå upp" tänker jag och somnar om. För det är ingen där! 

Det är nog hypnopompa hallucinationer, som uppträder vid uppvaknandet. Kan förekomma hos psykiskt friska.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310811 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dörrklockan
Nej, det var Scannercicret länge sedan han postade, men med långa mellanrum postar han
www.viska.se/kunena/allmn-diskussion/981...plingar-om-naetterna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311039 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dörrklockan
Ja, just det nu minns jag att det var han.