Friska?

  • Undrar
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #59548 av Undrar
Friska? skapades av Undrar
Är det många av er här på viska som inte har några vanföreställningar alls? Som dvs. haft psykos men kanske inte haft någon psykos på flera år.... Nissegossen t.ex. du verkar ju vara frisk... hur länge var det sedan du hade din senaste psykos? Borde inte du räknas som frisk (vad nu det ska betyda nu :) ) nu??

Själv har jag inte haft psykos på några månader och hoppas inte få någon mer....


/Undrar
Mer
17 år 4 månader sedan #59550 av aspie
Svar från aspie i ämnet Friska?
Har ångest, då är jag inte frisk eller hur...

- aspie
Mer
17 år 4 månader sedan #59556 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet Friska?
Själv har jag efter nio års sjukdom och högskole studier fått ett jobb efter nyår. Jag har även fått en större summa pengar från försäkringsbolaget, så saker och ting ser ljusa ut.

Jag äter dock fortfarande neuroleptika / s
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #59577 av vnv
Svar från vnv i ämnet Friska?
Äter Risperdal och Remeron och känner mig någorlunda "frisk".
Väntar på besked angående arbetsprövning under 2007,,,
tar en dag i taget...

mvh
vnv
Mer
17 år 4 månader sedan #59585 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Friska?
Frisk är nog inte gubben! Jag har ups and downs varje dag! Jag lever på randen av ständigt pågående psykos!

Det är bara det att jag haft sjukdomen i så många år att jag känner på mig själv när det är dags att ta extra medicin! Jag lovar er, skulle jag bli friskskriven skulle jag gå under ganka snabbt!

Detta för att jag kan inte i mitt nuvarande tillstånd varken betrakta mig som frisk eller kunna sköta ett arbete!

Detta både på grund av min psykiska status som växlar väldigt snabbt! Har varit med om att på två timmar har mitt stämningsläge gått från bra till urdåligt och inläggning! Detta på grund av självbevarelse drift från att begå självmord!

Detta att jobba på bestämda tider eller ett ha ett jobb som kräver lyft! Detta eftersom att jag numera får ha på mig korsett för att överhuvudtaget kunna gå någon sträcka! konstaterad förslitningsskada på mellan tredje och fjärde ländkotan med bla Ichias besvär och rygg ont som gjort att när jag vaknat på morgonen och gått ut i köket har gjort att jag fått lägga mig raklång på köksgolvet och försöka räta på ryggen med stretchningar, kunde inte ens ta mig till sängen och göra det!

Detta är grunden till att min arbetsgivare som jag hade praktik hos i förra hösten inte ville anställa mig!

En fråga till dig! Skulle du anställa någon som är 57 år gammal, med min anamnes!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 4 månader sedan #59591 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Friska?
....Man kan ha en psykos utan att lägga in sig också! Jag har lite svårt för att lägga in mig när jag är sjuk! Detta eftersom jag misstror sjukhus när jag är dålig! Tror inte jag kommer levande därifrån när jag blir sjuk!

Därför försöker jag diciplinera mig även när jag har en begynnande psykos och droga ned mig hemma! För att slippa avlida på sjukhus! En ren livlina är mina Theralen och möjligheten att öka min Neuroleptika när jag börjar komma nära en inläggning!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum