Friska?

Mer
17 år 4 månader sedan #59594 av aspie
Svar från aspie i ämnet Friska?

Nissegossen skrev: ....Man kan ha en psykos utan att lägga in sig också! Jag har lite svårt för att lägga in mig när jag är sjuk! Detta eftersom jag misstror sjukhus när jag är dålig! Tror inte jag kommer levande därifrån när jag blir sjuk!

Därför försöker jag diciplinera mig även när jag har en begynnande psykos och droga ned mig hemma! För att slippa avlida på sjukhus! En ren livlina är mina Theralen och möjligheten att öka min Neuroleptika när jag börjar komma nära en inläggning!

Jag har haft psykotiskt beteende, speciellt under mina unga år, men jag har bara gömt mig och visat ingenting utåt. Dessutom var det ganska tillåtet i de student- och konstnärkretsarna där jag rörde mig. Som medicin tog jag benzos som man fick förr i tiden av allmänpraktiserande läkare.

- aspie
Mer
17 år 4 månader sedan #59634 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Friska?
Emellan psykoserna lider iallafall jag av negativa symtom som nästan är värre än själva psykosen.
Mer
17 år 4 månader sedan #59642 av aspie
Svar från aspie i ämnet Friska?

Figuren skrev: Emellan psykoserna lider iallafall jag av negativa symtom som nästan är värre än själva psykosen.

Ja lider alltid av negativa symptom. Men de hör till Aspergers syndrom, och gör inte att medicinera bort.

- aspie