Min första och andra psykos i kronologisk ordning

Mer
17 år 2 veckor sedan #73253 av ThinkTank
Tänkte nu beskriva min första och andra psykos i kronologisk ordning och mycket detaljerat. Ni som är intresserade får gärna läsa - ni andra, skit i det!

/Think Tank
Mer
17 år 2 veckor sedan #73254 av ThinkTank
Sammanfattning: Allting började med att jag flyttade till en ny stad, blev isolerad och hoppade av utbildningsprogrammet jag gick på. Sedan kom en period av isolation och paranoida tankar följt av en resa som ledde till min första paranoida psykos. Sen blev jag frisk under den sena våren och sedan sjuk igen under sommaren med en andra psykos då jag trodde jag var en utvald hjälte. Den andra psykosen varade till hösten 2006.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73266 av almost distubed
jag är paranoid för nojjor
Mer
17 år 2 veckor sedan #73314 av ThinkTank
Mer
17 år 2 veckor sedan #73315 av ThinkTank
Allting började när jag gick på programmet i den nya staden. Det gick bra till en början men efter ett tag började jag så smått få för mig saker och ting om folk i klassen utan att jag hade bevis för det. Jag började utgå från att "det är så eftersom jag KÄNNER att det är så" tanken vilken jag nu helt ignorerar. Den byggde iaf på att saker var på ett visst sätt för att jag kände det - jag struntade med andra ord i bevis och i att tänka rationellt.

Efter ett tag började jag få för mig saker om min flickvän. Då utan att jag hade några bevis för det utan det var bara "för att jag kände att det var så".

Efter ett tag gjorde jag slut med min flickvän och hoppade av på programmet jag gått på. Jag var då övertygad om att min flickvän ledde en konspiration mot mig. Det baserade jag också på att jag "kände att det var så". Jag kände med andra ord fel väldigt många gånger vilket ledde till många vanföreställningar. Därför väljer jag nu att helt sluta "känna" saker eftersom det nästan alltid leder till vanföreställningar.

Efter att jag gjort slut med flickvännen och hoppat av programmet så började jag gå mycket för mig själv och tänka. Jag "kände" återigen saker. Jag litade fortfarande väldigt mycket på att jag kunde "känna" rätt vilket ledde till massa vanföreställningar. Jag "kände" att jag var förföljd, jag "kände" att det fanns en konspiration mot mitt liv etc.

Allt detta ledde till att jag blev mycket paranoid och ledde till mitt paranoida anfall som var ett resultat av alla mina paranoida tankegångar.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73321 av Admin1
Fick du antipsykotika efter den första psykosen? Fick du en andra psykos trots att du tog antipsykotika?