Min första och andra psykos i kronologisk ordning

Mer
17 år 2 veckor sedan #73347 av ThinkTank
Jag fick antipsykotika under första psykosen. Det hjälpte dock inte så mycket mot mina symptom utan jag hade kvar dem till andra psykosen. Det var först iom att jag började skriva på viska som jag verkligen insåg hur konstigt allt varit. :D :D Så viska har verkligen hjälpt! Även att läsa andras inlägg.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73351 av ThinkTank
Jag var väl egentligen psykotisk under mitt paranoida anfall såtillvida att jag hade paranoida vanföreställningar. Jag, eller rättare sagt mina föräldrar, tog också kontakt med vården efter mitt anfall för utskrivning av sömntabletter etc.

Hursomhelst så fortsatte livet i den nya staden efter mitt paranoida anfall och jag fortsatte att bygga upp psykotiska tankar. Jag var paranoid utan att ha några bevis som skulle godtas av polisen eller vården för att jag var i fara. Jag trodde med andra ord att jag var förföljd etc. utan att jag hade några bevis för detta som skulle godtas av polisen eller vården. Eller det är väl fel att säga att jag direkt tänkte att jag var förföljd, jag snarare tänkte att det skulle kunna vara så. Jag var ännu inte säker men jag såg mycket på läskiga filmer och var paranoid.

Det var nog snarare så att jag tänkte att jag kunde vara förföljd och det var en paranoia som var ett resultat av alla läskiga filmer och läskiga böcker jag läst. :rolleyes: Det är verkligen inte bra för mig att se filmer som Hannibal och läsa böcker som När Lammen Tystnar jag blir alledeles paranoid och kan inte sluta tänka på de böckerna - jag ska som sagt inte se Hannibal Rising. :D :D :D
Mer
17 år 2 veckor sedan #73355 av ThinkTank
Jag hade för övrigt mycket paranoida tankar under den här tiden. Särskilt när jag skulle gå och lägga mig tänkte jag dem och de var mycket ett resultat av all film och alla läskiga böcker jag läst. Jag hade dessa böcker och filmer i bakhuvudet: American Psycho, Den Utvalde, Hannibal böckerna, Hannibal filmerna, Natural Born Killers, Satanistiska Bibeln, Hitler: The Rise of Evil, satanistiska bibeln. Inget jag inte nämnt tidigare dvs.

Jag tänkte mycket på filmen Den Utvalde kan jag avslöja... inte så mycket på Hanibal filmerna som man kanske kan tro med tanke på hur mycket jag skriver om dem...
Mer
17 år 2 veckor sedan #73373 av Geta
Vad bra att du tycker att du haft nytta av Viska för att reda ut dina psykoser.
Skräckfilmer ger bränsle åt mardrömmarna i psykoserna.
Före min förra psykos så hade jag läst en deckare av Åsa Larsson som jag tror gjorde sitt till.
Numera undviker jag att läsa deckare för att inte komma in i tankebanor med skräck.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73452 av ThinkTank
Du verkar vara en smart katt Geta... man ska nog undvika läskiga böcker och så... annars är det lätt att man blir paranoid
Mer
17 år 2 veckor sedan #73478 av ThinkTank
Hur som helst. Under våren så var jag isolerad ganska mycket och började få en del paranoida tankar. Främst att flickvännen konspirerade med folk från mitt gamla program och familjen jag talat om tidigare. Jag hade inga bevis för det som skulle godtas av vården eller polisen utan det var bara något jag "kände". Det var med andra ord inte så.