vården idag...

Mer
19 år 5 månader sedan #6437 av hj
vården idag... skapades av hj
Snälla jag bara undrar,förra fredagen så fick jag en rejäl psykos jag skrek tydligen så mycket och hade en kniv som jag skulle skära mig med.
Åkte till akuten med polis det kom 7st med skottsäkra västar osv,dagen efter så blir jag körd till min lokala psykjour i kommunen där jag bor och läkaren sa "du" ska åka hem det blir bra så!
?????
Va?

Det var platsbrist,så dom sa att jag ska få jourteamet hem förmiddag och kväll på hembesök,det hände inte mer än att anhöriga fick ringa,måndagen kom dom ringde till allas förhoppning att jag skulle träffa en annan doktor för bedömning,han sa att du får en påse mediciner hem,och ett taxikvitto.

Känner mig sviken
kris kris kris

hj
Mer
19 år 5 månader sedan #6441 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vården idag....
Vad ville du? Ville du bli inlagd?
Eller få någon samtalskontakt.
Det är konstigt att det blev full
utryckning en dag och nästa dag
var allt bra och du fick klara dig
själv.
Det verkar vara platsbrist överallt.
Jourteamet kunde väl iallafall besökt
dig.
Mer
19 år 5 månader sedan #6445 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet vården idag...
Det låter ju helt förfärligt, jag menar vad krävs för att man ska få inneliggande vård idag? Att man sitter och brummar i ett hörn?

Mina tankar går till dig, hj. Hoppas att du blir hjälpt.
Mer
19 år 5 månader sedan #6459 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet vården idag...
Så tråkigt att höra, när man kommer till psykakuten så är det ofta sista halmstrået i en värld av kaos, om man då blir hemskickad så kan man lätt förlora hoppet totalt.

Jag hoppas dock att tillvaron har blivit lite lättare för dig, ingen förtjänar att må så dåligt och inte få adekvat hjälp!

Kämpa på!!!

/S
Mer
19 år 5 månader sedan #6463 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet vården idag...
Låter förjävligt, man har hört så mycket sånt här om platsbrist och folk får inte komma in. Det är så tråkigt.
Mer
19 år 5 månader sedan #6469 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet vården idag...

hj skrev: Snälla jag bara undrar,förra fredagen så fick jag en rejäl psykos jag skrek tydligen så mycket och hade en kniv som jag skulle skära mig med.
Åkte till akuten med polis det kom 7st med skottsäkra västar osv,dagen efter så blir jag körd till min lokala psykjour i kommunen där jag bor och läkaren sa "du" ska åka hem det blir bra så!
?????
Va?

Det var platsbrist,så dom sa att jag ska få jourteamet hem förmiddag och kväll på hembesök,det hände inte mer än att anhöriga fick ringa,måndagen kom dom ringde till allas förhoppning att jag skulle träffa en annan doktor för bedömning,han sa att du får en påse mediciner hem,och ett taxikvitto.

Känner mig sviken
kris kris kris

hj


Vad vill du själv? Vill du ha en plats på en avdelning? Om det är så kan du ju gå tillbaka dit igen och prata om det... begära en plats... be att få stå på väntelista för nästa lediga plats om det är fullt... säga att du hellre tar en sängplats i korridoren än att vara hemma, om det är så att du absolut vill in...

Att få stöd i hemmet är inte så dumt om du inte mår jättedåligt... det kan vara skönt att få nån att prata med en stund varje dag... jourteamet kanske kan ge det stödet...

Vad är det du behöver?... Är det samtal med någon som bryr sig?... Eller är det mediciner att dämpa symtom?... Eller är du så rädd att du vill ha skyddet av att vara inne på en avdelning?

Det kanske är lättare att få det du vill ha om du är talar om riktigt tydligt vad du behöver...

Jag hoppas att det ordnar sig bra för dig...