vården idag...

Mer
19 år 5 månader sedan #6479 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vården idag...
Det måste verkligen vara platsbrist när de skickar hem en redan efter en dag. Hembesök två gånger per dag är i och för sig OK, men jag tycker att de borde erbjudit dig besök när du känner dig akut dålig. Det verkar på mig som om öppenvården inte riktigt fungerar som den skulle.

Men håll ut! Du kommer att må bättre snart även om du nu kanske inte tror på det.
  • Jenny
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47999 av Jenny
Svar från Jenny i ämnet vården idag...
Känner igen det där.

Jag blev inlagd på psyken en natt sen så skickade dom hem mig och då försökte jag ta livet av mig. Min man hittade mig i duschen, hade svalt en hel del medeciner, så det blev magpumpning och sen frågade dom om jag ville bli inlagd. Det är väl bäst så sa jag.

Om dom bara hade låtit mig legat kvar istället för att skriva ut mig efter en natt. Så hade jag inte behövt försöka ta livet av mig.

Just nu mår jag skit, vill skära mig och allt som hör till. Det är liksom ingen ide att ringa psyk för dom gör ju ingenting. Vi har ingen tid just nu får man höra, kan du vänta tills imorgon... Så man ska vänta tills imorgon till att ta livet av sig. Det känns som det.

Jag tycker att psykvården är skitdålig. Man får liksom ingen hjälp, inte ens när man ligger där. Dom bara ger en massa olika tabletter sen får man ligga där och titta uppp i tacket typ.
Mer
17 år 8 månader sedan #48004 av hj
Svar från hj i ämnet Psykvården
Det är fruktansvärt dåligt. Man känner sig otrygg...
  • Tom
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #48006 av Tom
Svar från Tom i ämnet vården idag...
Jag känner igen mig...Hade skrikit som en galning på mina röster lite avsides vid en hiss på psykiatriska mottagningen. Jag halvgrät när jag kom till doktorn och ville bli inlagd. Doktorn nekade mig detta och frågade om jag varrit inlagd förut. Jag sa nej och nej blev också tydligen svaret...

Tog igår en liten överdos. Skulle pröva lite på eget iniativ för att få en bättre sömn. Blev 900 mg Seroquel innan läggdags. Mådde inget vidare och spydde lite. Man lär sig... :lol:
Mer
17 år 8 månader sedan #48009 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet vården idag...
För mig är det mer än uppenbart att psykiatrin bara fungerar för de som är 'lagom' sjuka och helst också 'fogliga'.

Att vårda är deras uppdrag, men personalen är väl upptagen med kvalitetssäkring, planeringsmöten eller med att fika och klaga på allt hårt arbete.