Berny & Jonas (Sid & Nancy?)

Mer
15 år 5 månader sedan #160642 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #160644 av Geta
Svar från Geta i ämnet Berny & Jonas (Sid & Nancy?)
Ja, att läsa Berny Pålssons böcker räknas nog nästan
som allmänbildning idag.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160679 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Berny & Jonas (Sid & Nancy?)
Berny är en lögnare, tillika idiot. Hon anmälde mannen som förgrep sig på henne... vilket inte är fel, men hon har sett till att ha pressen med sig... attention whore... Hennes böcker har slagit stort men hennes fiktiva romaner kommer inte bli lika populära. Därför håller hon elden levande genom att påstå såna här saker... är ätstörningar populära åker hon väl på det istället. För varje person hon "räddar" förstör hon för tio.
Mer
15 år 5 månader sedan #160682 av Evillynn
Ingen av oss känner Berny, så att påstå att hon är en idiot är i sig idioti. Jag tycker henne böcker är bra, det är allt jag vet. Sen att hon har sina fula sidor, ja, det har vi alla. Jag tycker ingen av oss har rätt att döma henne. Förutfattade meningar är aldrig bra, oavsett om det är bra eller dåliga förutfattade meningar!
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160698 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Berny & Jonas (Sid & Nancy?)

Evillynn skrev: Bla bla bla bla...


Det här är ett forum, där alla får tycka precis vad de vill.
Mer
15 år 5 månader sedan #160712 av MsTibbs

frankie skrev: Berny är en lögnare, tillika idiot. Hon anmälde mannen som förgrep sig på henne... vilket inte är fel, men hon har sett till att ha pressen med sig... attention whore... Hennes böcker har slagit stort men hennes fiktiva romaner kommer inte bli lika populära. Därför håller hon elden levande genom att påstå såna här saker... är ätstörningar populära åker hon väl på det istället. För varje person hon "räddar" förstör hon för tio.


Jag tycker det är BRA att hon tog pressen med sig, eller var det pressen själva som såg hennes offentliga anmälan och själva tog kontakt med henne? Allt för få som utsätts för övergrepp vågar anmäla till polisen. Jag hoppas att hennes anmälan kommer inspirera andra som varit utsatta att även de anmäla; som det står i artiklarna primärt för deras egna självkänslas skull. Ett bevis på att de varit utsatta för ett brott, förhoppningsvis en hjälp till bokslut för att kunna leva vidare, med lite grann mindre av skuggan över sig hela tiden.