Xeplion låg dos

Mer
7 år 4 månader sedan #887613 av ina
Xeplion låg dos skapades av ina
Något som är bra med Xeplion är att man kan ta en spruta i överarmen i stället för i rumpan.
Jag har haft Xeplion injektion med följande doser:
75mg var fjärde vecka
50mg var fjärde vecka
50mg var femte vecka
50mg var sjätte vecka

Jag hade 50mg v4v ca ett år och sedan 50mg v5v ca ett år. Det var bra att sänka dosen under så lång tid eftersom det tar tid för kroppen och hjärnan att rensa ut överskottsmedicin och sedan balansera sig på den nya lägre dosen, och för att se att symtom inte dyker upp. Efter att ha haft 50mg v5v en tid började positiva förändringar att ske: gick ned i vikt, menstruationen kom tillbaks, urinläckage försvann, kan hantera värmen om sommaren bättre, dimsyn bättre. Nu har jag haft 50mg v6v i drygt ett år. Är piggare. I början hade jag några månader med symtom av röster, men det försvann. Biverkningar som jag fortfarande känner av är övervikt och diabetes som behandlas med metformin-tablett.

Tveksam till om jag vågar pröva att sänka dosen ytterligare. Den ”lägsta effektiva dosen” kanske ligger på 50mg var sjätte vecka för mig. Får jobba vidare med matvanor och motion.

Tycker att man ska vara försiktigare med att ge så höga doser inledningsvis på sjukhus, särskilt eftersom biverkningarna är så allvarliga.

Det skulle vara intressant att läsa vilka erfarenheter andra har av Xeplion i låg dos.