Provat Leponex?

Mer
19 år 1 månad sedan #10205 av maya
Provat Leponex? skapades av maya
Har tidigare fått risperdal, Zyprexa, seoquel, haldol. Inget har riktigt passat mig. Nu vill min läkare sätta in Leponex. Har någon erfarenhet av den medicinen? Förstår heller inte riktigt varför, dessutom sa läkaren att jag måste vara inlagd när insättningen sker. Usch och fy.
Mer
19 år 1 månad sedan #10212 av Harriet
Svar från Harriet i ämnet Provat Leponex?
Hej Maya!
Gick på leponex några veckor för ett par år sedan.
Hann aldrig uppleva någon förbättring utan bara biverkningar.
Tröttheten var extrem och dreglet forsade ur munnen.
Var inlagd när jag provade den och personalen sa att jag svarade bra på behandlingen - förstod aldrig vad de pratade om.
Tack och lov fick jag sedan sluta pga blodbildsförändringar eller vad de nu kallas.
Hoppas att leponex funkar bättre för dig. Har faktiskt hört folk säga att den medicinen räddat deras liv.
Förresten medicin är inte allt. Har du någon att prata med om dina problem ? Det kan ofta hjälpa minst lika mycket.
Sköt om dig.
MVH Harriet
Mer
19 år 1 månad sedan #10219 av maya
Svar från maya i ämnet Provat Leponex?
Hej Harriet!

Låter ju inget vidare, men man kan ju hoppas att jag blir en av dem den "räddar livet" på. Läget är nämligen inget vidare... I alla fall har jag folk att prata med, både läkare och psykolog, men jag är rädd att de och sjukhuset har någon slags sammansvärjning mot mig på gång.
Mer
19 år 1 månad sedan #10222 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Provat Leponex?
Jo, men nu är ju mamma, doktorn, de bekanta osv alla med i en sammansvärjning mot dig... I början kan det ju ha viss verklighetsförankring men till sist spårar det ju ur helt, vilket du ju är medveten om i djupet av ditt hjärta eftersom du besöker doktorn och är ärlig.

När du har psykos kan du inte tänka själv riktigt, men du måste ju söka resonera med dig ändå.

Leponex kan vara väl värt att prova, jag förstår att det är en mkt bra medicin som fungerar utmärkt.
Mer
19 år 1 månad sedan #10236 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Provat Leponex?
Leponex har ungefär 50 % starkare effekt än andra antipsykotika och brukar användas när andra antipsykotika givit dålig effekt. Hos en väldigt liten andel 1 % kan den påverka vita blodkropparna, därför tar man blodprov regelbundet för att kolla hur vita blodkropparna mår. En del kan få viktökning och trötthet av Leponex och det är de vanligaste biverkningarna. Tycker de att du skall pröva den, så tycker jag du skall göra det. Väldigt effektiv medicin!