Benso och alkohol

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 2 månader sedan #180592 av Fantasio
Hur mycket kan man dricka innan det är olämpligt att ta sin Oxascand? Har fått i mig fyra på 6,0% och är sugen på lite Oxascand, då jag inte mår så bra. Tabletterna är på 15 mg. Tacksam för svar (och spekulationer).
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 månader sedan #180597 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Benso och alkohol
Ja, det är en bedömningsfråga. Men benzo är oberäknelig, det kan slå över i ngt annat. Men har du tagit det förr? Så kan du beräkna erfarenhetsmässigt vilken risk du tar. Själv låter jag bli aftonmedicin när jag dricker. Och känner på morgonen att det egentligen inte är bra att hoppa över. Men du känner din kropp bäst själv, så jag behöver inte komma med moraliska pekpinnar.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 2 månader sedan #180609 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Benso och alkohol
Det kan gå bra att missbruka benso och alkohol i flera år, men vid en viss koncentration i blodet som inte behöver vara hög, så sker en 8 faldigad momentan berusnings effekt och det pallar inte pumpen för.

Då hamnar du på bårhuset med en lapp runt stortån där det står valium intoxikation på....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 2 månader sedan #180627 av wasp
Svar från wasp i ämnet Benso och alkohol
Om du äter oxascand, låt bli spånken! Nissegossen har alldeles rätt i vad han sa och om du klickar på nedanstående länk så får du läsa hur farligt det är med att blanda Benso och alkohol mm. Du kan komma ut på farlig mark!
:( www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=380979
Mer
15 år 2 månader sedan #180667 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Benso och alkohol
Har du tagit fyra starköl skall du absolut inte ta en Oxascand. Det är alldeles för mycket alkohol för att kombinera med Oxascand.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #180700 av
Svar från i ämnet Benso och alkohol
tabletter och akohol är farligt. har 1 kompis som dött av tabletter & så 1 kompis som höll på och dö han kollapsade och slutades andas