Benso och alkohol

Mer
15 år 3 månader sedan #181516 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Benso och alkohol
Håller med Sylviaplath... det är en stor risk att blanda alkohol med benzodiazepiner...
Mer
15 år 3 månader sedan #181517 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Benso och alkohol
Det finns god alkoholfri öl... Carlsberg tex, och gott avalkoholiserat vin som man kan ha på fester istället för alkoholhaltiga drycker...
Mer
15 år 3 månader sedan #181611 av aspie
Svar från aspie i ämnet Benso och alkohol
Minimala mängder av alkohol går att ta. T ex ett halvt glas rödvin.
Mer
15 år 3 månader sedan #181634 av Saari
Svar från Saari i ämnet Benso och alkohol
Bör tillägga att man inte dör av tabletter av alkohol innan man kommit upp över en större mängd. Man måste ta VÄLDIGT mycket benso och dricka en hel del alkohol för det. Så den som försöker ta sitt liv på det sättet; LYCKA TILL för du kommer nog vakna två-tre dagar senare vid liv och med en hel massa ångest. Det är med andra ord inte ens värt att försöka för du kommer aldrig få ihop tillräckligt med tabletter.

MEN, du kanske har dött på grund av konstiga saker du gjort under överdosen. Och att ta benso när man är påverkad kan lätt göra att du får minnesluckor och stekt din sko som Nissegossen gjort (fast det till och med var utan alkohol inblandat).
Mer
15 år 3 månader sedan #181658 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Benso och alkohol
En doktor jag hade på 80-talet sade om benso och då stesolid, att den som de mätt högsta dosen på som tagit det för att ta livet av sig men inte lyckats var 2 000 mg! Det var dessutom en tjej...

Just med alkohol och just då att nivåerna i blodet behöver inte vara höga utan det är just en samverkan mellan bensot och alkoholen som gör den starkt dödlig. Den förorsakar en dödlig momentant ökad berusnings effekt på åtta ggr och din pump pallar inte heller för det saari!!!

Dosen behöver inte vara mängder av alkohol och höga doser benso, det är just det att det är så lurigt. Nu har jag försökt varna så många att jag har blivit trött på alla som försöker säga att det inte är farligt. case closed från min sida! Lär er överleva någon gång, så kanske ni överträffar den ålder jag själv kommer att dö i!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 3 månader sedan #181673 av Stef
Svar från Stef i ämnet Benso och alkohol
Varför chansa? Bara det faktum att frågan ställs om att blanda alkohol o medicin gör väl kanske att man ska undvika blandningen.