Medicin Som Minskar I Verkan.

Mer
14 år 4 månader sedan #266319 av Admin1
Jag tror inte psykiatrerna skräms för att man skall ta sina mediciner utan att det faktiskt är så att behandlingsavbrott kan försämra sjukdomen. En nackdel med dagens antipsykotika är att de minskar psykosrisken med 80 %, men om man slutar med antipsykotika ökar psykosrisken 500-1000 %. Det är en nackdel med dagens antipsykotika, men kanske kan den nya typen av antipsykotika som väntas om 4 år ge mindre risk för återfall när man avslutar behandlingen och därför vara mycket bättre.
Mer
14 år 3 månader sedan #267201 av Korall
När jag började med min medicinering hade inte mitt sjukdomsförlopp stannat av utan jag blev sämre för var månad, så tänkte att jag kan ha blivit för dålig för min dos? Men jag tror det beror på att jag hade haft en bra period så jag blev ställd när jag fick en dålig period igen & började undra om medicinen minskat verkan, men troligtvis inte alltså. Var nog bara jag som var upp & ner & hit & dit. :)
Mer
14 år 3 månader sedan #267216 av Warrior
Ta upp det med din läkare?,, Han eller hon kan avgöra bättre om du behöver en högre dos eller inte
Mer
14 år 3 månader sedan #267226 av Admin1
Miljön kan också påverka måendet t.ex stress och sömnlöshet. Jag tycker att du skall tala med din läkare. Patientutbildning och KBT kan minska symptomen. KBT brukar minska symptomen med 30-50 % dvs ganska mycket. Det kan också vara bra att ha ett Personligt Ombud, som hjälper till att lösa de problem som man har.
Mer
14 år 3 månader sedan #267315 av Korall
Jag har tänkt höra med min läkare men jag har haft en månads mellanrum mellan senaste mötet & det jag ska på så jag var nyfiken & hörde mig för här först.

Jag går i MBT-terapi så jag får terapi också. Vet inte om KBT vore bättre men trivs med MBT:n.
Mer
14 år 3 månader sedan #267316 av Geta
Svar från Geta i ämnet Medicin Som Minskar I Verkan.
MBT[/url:2gooc09y]