Hur bra/dåligt är Fontex?

Mer
18 år 11 månader sedan #16033 av Undrande
det är fart i fontex.

Jag blev hypoman själv, men det är ju just jag..
Samma med effexor tror jag,. även om jag bara avslutade kuren utan at må bättre när strömmarna i skallen blev svängiga..
Mer
18 år 11 månader sedan #16082 av maskrosman
tjena undrande.
ok, det är bra drag i Fontex alltså :lol:
kanske kan behöva ett ordenligt fyrverkeripaket.

Hypoman? vet inte riktigt vad det är...
Du fick nog av biverkningarna?

mvh
m-m
Mer
18 år 11 månader sedan #16114 av Undrande
Hallå maskis!

Ja, hypoman är...ja..lite väl driven.. man talar mkt, är på G, dansar ensam naken i lgh osv. Vid mani dansar man naken på gården.

Jag skulle kalla min hypomani mer påtändhet, för jag var egentligen inte speciellt uppåt eller så, men jag kan nog ha behövt den "jumpstarten" för att ta mig ur den nästan melankoliska depressionen.

Biverkningarna var ganska måttliga överlag, men det är oerhört jobigt att känna som man tagit amfetamin jämt och ha restless legs osv som bara spritter, konstigt, men så blev det. Bekanta som möte mig söker undvika mig, för jag var så på, som en enveten dammsugarförsäljare.

Så jag fick väl nog av biverkningarna...
Det tog et tag at stbilisera ut sig, men visst ligger jag högre ändå.
Mer
18 år 11 månader sedan #16143 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur bra/dåligt är Fontex?

maskrosman skrev: Tack admin. Är Fontex dyrare alltså? Finns det, vad du vet, några fördelar med ex Fontex i jämförelse med de nyare som du nämnde?


Jag tittade i FASS och Fontex verkar vara ganska dyrt 7 kr tabletten, medan billigaste Citalopram (Cipramil) kostar 75 öre tabletten. Det finns dock billigare kopior till Fontex som kostar 1 kr tabletten cirka. Den stora fördelen med Fontex är att man inte behöver trappa ner dosen när man skall avsluta behandlingen och eventuella s.k utsättningsbesvär borde därför vara ett mindre problem.
Mer
18 år 9 månader sedan #20125 av maya
Svar från maya i ämnet Hur bra/dåligt är Fontex?

Undrande skrev: Hallå maskis!

Ja, hypoman är...ja..lite väl driven.. man talar mkt, är på G, dansar ensam naken i lgh osv. Vid mani dansar man naken på gården.


Hej! Efter ett kort tid med fontex blev jag kraftigt manisk, framgår t o m av fass att det kan inträffa. Fast jag känner en som mår jättebra med just fontex - alla är vi olika individer!

maya
Mer
18 år 8 månader sedan #20519 av milla
Svar från milla i ämnet Hur bra/dåligt är Fontex?
Jag har fontex (eller fluoxetin).
Mig har det hjälpt otroligt mycket med min extrema blyghet och nedstämdhet.

Mår inte helt bra, men det känns som att jag är på rätt bana igen sen jag fick medicinen.
Har använt den i 1,5 år nu.

ps. Mixtra aldrig med dosen- biverkningarna är verkligen plågsamma,tycker jag iaf.