zoloft

  • arne
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16013 av arne
zoloft skapades av arne
Hej Jag har ÅNGEST!! började idag med zoloft mot all min fruktansvärda ångest... (tror inte jag har någon depression just nu)... En timme efter första tabletten snurrade det till ihuved och jag låg på golvet och krälade en stund.. senare kändes allt bättre och jag kände mig mer avslappnad än på länge... Nu har allt förvärrats igen det är med stor möda jag lyckas skriva detta... är lite gräns psykotisk-neurotisk med mycket ångest och stress klarar inte att leva utan daglig hjälp... går ej på neuroleptika (på läkares inrådan) käkar låga doser benzo som jag är rädd att jag är beroende av (misslyckades när jag försökte sluta) men det kan vara hypokondri och psykosomatiska besvär för min läkare förnekar det... hmm till saken.. någon annan som reagerat konstigt i början på en zoloft-behandling... (jag har käkat cipramil innan och inte alls reagerat såhär dock hade aldrig cipramilen nån bra effekt heller....
Mer
18 år 10 månader sedan #16018 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet zoloft
Vad ska man säga?

Visst du kan vara hyperkänslig, men SÅ känslig?
Knappast, det låter lite överdrivet o då kan man misstänka ångest, psykos-neuros för att skumma till bilden o skapa en vanföreställning att du mår mkt konstigt..

Jag måde fysisklt illa på zoloft, och det kom snabbt, jag ville inte äta det så länge som det skulle att för det att gå över, magproblem, luftrörsproblem..
kan ju ha varit en vanföreställning, men jag var ganska OK då ändå, sökte upp doktorn o berättade.
  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16022 av kgu
Svar från kgu i ämnet zoloft
Hej!

Jag har också stundtals kraftig ångest,speciellt på morgonen. När jag får mina ångestanfall kan jag knappt prata. Ångest får man när man skymtar fara. När jag sitter på öppenvårdsmottagningen så vill jag ibland lägga mig ner på golvet och spy upp min ångest. Ångest är ta mej fan den värsta känslan man kan ha.Jag käkade zoloft men upplevde att jag fick ännu mer ångest av den,så jag la av med den. Jag går nu på seroquel, som är ett anti-psykotiskt, och den lugnar mig en del och temesta som är benso. Imorgon ska jag hämta ut theralen, och jag hoppas den kommer att hjälpa. Ångest precis som undrande skriver får man när man är känslig eller rent utav överkänslig.
  • arne
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16026 av arne
Svar från arne i ämnet zoloft
tack för svar.. känns lite lugnare just nu (sobril).. alltså jag kanske inte uttryckte mig så klart, min ångest var fruktad hög redan igår och sedan länge tillbaka.. har tidigare varit inlagd i åratal på hem, har nu dagligt stöd av öppenvård, kommunen eller föräldrar och telefonkontakt med mina gamla vårdare... har ordinerads zoloft mot ångest ej depression.. och när jag tog första tabletten hände definitivt nånting med mitt psyke.. känns som detta är en potent medicin för mig jämfört med cipramilen som jag knappt märkt av och låga doser risperdal som inte heller känt av... eller är jag helt enkelt i ett annat läge nu än när jag testade dom medicinerna... och jag är ett besvärligt fall för läkare och psykologer rent diagnosmässigt verkar jag inte passa in riktigt någonstans
och många har haft olika uppfattning... har fått höra "arbetsdiagnoser" som gränspsykos, depression, generaliserad ångest, icke reggressiv schizofreni, kroniskt trötthetssyndrom, utbrändhet och psykosomatiska besvär av olika teraputer/läkare vid olika tillfällen under 8 års tid... rent formellt lider jag av "psykos ospecificerad" sedan tre år tillbaka
Mer
18 år 10 månader sedan #16028 av maskrosman
Svar från maskrosman i ämnet zoloft
samma här. Jag fick rätt hemska "anfall" i början av Zoloft, men även av Cipramil. "Låg och krälade" som du skrev, och kände det som jag att var på väg att dö. Speciellt i situationer med mycket folk runt omkring hände det, när jag kände mig "trängd".
Men, det gick några veckor och blev bättre. Till slut försvann det i princip helt. Min terapeut menade på att de här symtomen är en del av mitt grundproblem, och att tabletten förstärkte detta i början men hjälpte mig istället senare när biverkningarna klingat av.
  • Adde
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16030 av Adde
Svar från Adde i ämnet zoloft

Niklas skrev: Hoppas du kommer ur ångesten och så småningom återhämtar krafterna genom att ta medicinen utan överdos o s v men jag vet inte vilka(s) molekyl du egentligen menar i kemisnacket.


Det är molekylen sertalin ;)