zoloft

Mer
18 år 10 månader sedan #16034 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet zoloft
Arne, nu kanske jag är dum, men jag ska prova att reka ngt:

Om du skulle be om en kanske lite högre dos stesolid och ta bort sobrilen under 3-6 veckor, sedan börja trappa ner enligt ordination på stesoliden under 2-3 månader då zoloften ska "fungera" och ersätta benzot helt sen?
Om det är som din läkare säger är det ju helt oproblematiskt.

Utvärdera om du är beroende, eller, om det tyvärr är så att du behöver benzot för att fungera, eller om det är som vi ska anta och hoppas, att zoloften och nya insikter får dig att må bättre och klara dig utan benzo helt?

Samtdigt måste du ju undvika situationer som ger dig ånbgest, jag har tex märkt att jag bör gå ut en sväng mitt på dan, jag har ångest klockan 1100, man kan ställa ett urverk efter det, men, det blir bättre om jag rör på mig, typ åker ärenden, de kan vara meningslösa, ex kolla mopp-priserna på alla affärer för att göra bästa klippet..
Kan berätta att viledas nya mopp, vad den nu hette, kostar 149 på wilys, 185 på city gross, o hela 220 på coop forum.
urvridaren kostar runt en 100 till..

Genom att åka o kolla detta så gjorde jag ngt nyttigt, om än lite goofy. Jag hade mål o mening med min resa.
Jag behövde inte åka så långt.
Jag åkte när det inte var mkt bilar, och lite folk.
Jag hade sällskap.
Mer
18 år 10 månader sedan #16955 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet zoloft
Jag tror inte jag kände något speciellt i början av zoloften, dock svettades man mycket mer, men inte så mycket nu längre. Jag tycker du ska sluta ta benzo, det finns ett lugnande som heter lergigan, jag tror den är icke-beroendeframkallande.
Mer
18 år 5 månader sedan #27575 av __Vingklippt__angel_
Svar från __Vingklippt__angel_ i ämnet Zoloft...
när jag började käka Zoloft så kände jag mej lite piggare... men som sagt.. jag var väldigt trött och orkade inte göra någonting... :/
Mer
18 år 5 månader sedan #27900 av Saari
Svar från Saari i ämnet zoloft
Det är ju alltid jobbigt i början. Jag föreslår att du försöker stå ut i en till två veckor, för då borde det värsta vara över. Klarar du verkligen inte det så måste du nog helt enkelt byta :/
Mer
18 år 5 månader sedan #27932 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet zoloft
Zoloft kommer nog att bli populärare bland läkarna, eftersom patentet har just gått ut. Det gör att priset på Zoloft kommer att sjunka drastigt snart och det kommer nog att bli lika billigt som Cipramil nu är.