slutat med medicinen

Mer
13 år 11 månader sedan #300624 av digicat
jag har befunnit mig i USA i en månad och kom nu hem för en vecka sen. Jag har slutat ta mina antidepressiva och antipsykotiska men har istället dubblat upp på stesoliden. Jag tar 40 mg per gång iställlet för max 15 mg om dagen. jag antar att läkaren kommer ta ifrån mig mina stesolid men räkcer det med att jag rastat 7 kilo i vikt för att de ska kunna ta in mig för jag inte tar min medicin?
Mer
13 år 11 månader sedan #300626 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet slutat med medicinen
Att gå på vanebildande är aldrig bra (Avhåller mig från all benzo själv) Det är också något annat jag lärt mig dyrt och den läxan tog några år, för många år, innan jag fattade att jag måste ta min medicin vad det gäller antipsykotika, och det livet ut!

En mycket dyrbar läxa, som kunde ha slutat med att jag dött för länge sedan!

Jag är en överlevare och har känt bara så många, jag kan inte räkna dem alla som dött i förtid som haft sjukdomen. Kunde berätta riktigt ruskiga historier, som varken jag vill ha i minnet eller ens behöva tänka på hur det gick till när de dog. Det räcker med att ha varit nästan där och hört sirenerna och tänkt, det får bara inte vara hon! Sedan sett personal i skyddshandskar gå och plocka på banvallen i svarta sopsäckar....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 11 månader sedan #300627 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet slutat med medicinen
Nissegossen, jag är inte säker på att jag alltid behöver ta min antipsykotika, fast jag precis som du kunde dött för länge sedan. Det jag har lärt mig är att inte sluta tvärt i alla fall, utan minska dosen under många många år för att kanske någon gång i framtiden bli fri från medicin. Fast det gör inget om det inte blir så, det kommer säkert bättre mediciner längre fram med mindre biverkningar.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 11 månader sedan #300628 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet slutat med medicinen
Skynda långsamt e en bra regel, speciellt när det gäller antipsykosmediciner.

Anchored in Christ ✟

  • Erase.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #300630 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet slutat med medicinen
NG- läskigt det där med bannvalls-suicide...
Har du sett nåt lik nån gång??
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #300683 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet slutat med medicinen
Det räcker med att du har en allvarlig psykisk störning för att de ska kunna ta in dig på LPT. Så har iaf jag uppfattat det. Det finns andra kriterier också...