slutat med medicinen

Mer
13 år 11 månader sedan #300714 av islaa
Svar från islaa i ämnet slutat med medicinen
finns många exempel på människor här på forumet som slarvat med sin antipsykotika vilket resulterat i inläggning... så ta åt dig av statistiken och börja äta den istället. lika med antideppen, den har i många fall ångestdämpande effekt och är i längden bättre än benso.
Mer
13 år 11 månader sedan #300745 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet slutat med medicinen
Jag tycker inte att du skall sluta med antipsykotika på egenhand utan att läkaren godkänt det. Särskilt olämpligt är att sluta tvärt, därför att man bör långsamt trappa ner dosen. För de med schizofreni får 96 % psykos när de slutar med antipsykotikan, men det kan ta upp till 2 år innan psykosen kommer.
Mer
13 år 11 månader sedan #300961 av digicat
Svar från digicat i ämnet slutat med medicinen
Skrivet av min läkare: "Patienten har fått flera diagnoser tidigare och svårighet med differential diagnostik. På grund av anamnesen och symptombilden, samt svar på läkemedelsbehandling, bedöms tillståndet senaste månaderna som schizofreniutveckling."

Slutledning:
Alltså är jag schizofren?

Fråga:

Jag har ju som sagt slutat tvärt med mina mediciner, har itne pratat med läkaren om det än, men på något sätt så mår jag så dåligt över att behöva ta tabletter varje dag så på ett sätt mår jag bättre nu nnär jag är utan. Fast som jag skrev på min blogg så sover jag bara, orkar ingenting, och när jag inte kan somna om på egen handd tar jag 8 stesolid och blir jag upprörd tar jag 12. Tror jag är beroende av dem. Vet inte riktigt vad jag ska göra, vill ju inte bli inlagd för jag inte tar mina piller eller kan man bli det? Jag vet ju att de funkar egentligen det är bara det att jag mår så dåligt över att behöva ta dem.

Vad ska jag göra? :(
Mer
13 år 11 månader sedan #301052 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet slutat med medicinen
Det är inte säkert att du har schizofreni ännu, men du kanske kan få den diagnosen senare tolkar jag det som. Avråder från att sluta med antipsykotika i detta läge, eftersom det kan ge psykos, som i sin tur kan ge funktionsförluster och försämring. Att överdosera Stesolid är inte bra, eftersom det kan ge beroende och ett problem till för dig.