Överdos antipsykotika - vad händer?

Mer
13 år 10 månader sedan #310162 av Isa-Alise
Fint att du kommit på bättre tankar, Phoenix...

Livet kan kännas extra kämpigt ibland, men då är det viktigt att komma ihåg att det blir bättre igen... och ta stöd från vänner... vi är också dina vänner! Och bryr oss om att du har det bra... Du kan skicka ett PM till mig om du vill prata i telefon med mig, så skickar jag mitt telefonnummer...

KRAM!!! :hjärta :hjärta :hjärta
Mer
13 år 10 månader sedan #310171 av nattbarn
Jag har överdoserat Seroquel, dock inte i dödliga doser, man blir VÄLDIGT yr, ligger mest i sängen och åker in och ut i olika konstiga drömmar. Senast trodde jag hela tiden att jag lagt på vatten att koka på spisen så måste hela tiden dit och se att det inte bränndes, men jag hade inte gjort det. Misstänker även att jag fick ett epileptisk anfall en gång, hade då tagit 15 300 mgs Seroquel Prolong, mådde pyton. Oftast överdoserar jag inte för at dö, utan just för att döda en sida av mig som jag inte gillar, den sidan som vill överdosera, vill skada mig själv. Min västa överdos var dock på koffeintabletter, det måde jag OTROLIGT dåligt av, kräktes i ett dygn ungefär, mest galla eftersom jag mådde för illa för att kunna äta något, KUNDE ha fått ett epileptiskt anfall av det också sa psykiatrikern, jag tog den överdosen på psyket, de sa att få jag ett anfall skickar de mig till sjukhuset men jag fick aldrig något anfall.

Jag överdoserar så ofta att jag antagligen skadat min lever och mina njurar, specielt nu har jag mått så dåligt att jag överdoserat nästan varje vecka! En dag kanske jag inte vaknar upp, därför vill jag sluta med det, vill inte orsaka mina släktingar den skada man får efter ett självmord. 12 Juli ska jag in på psyket, då är det slut med överdoserandet om jag inte hinner sluta före det. Slut med skärandet också för den delen, borde nog stanna där en längre tid tills jag känner mig mera stabil misstänker jag :/
Mer
13 år 10 månader sedan #310173 av Isa-Alise
Bra beslut att ta hjälp från vården!
Mer
13 år 10 månader sedan #310255 av Admin1
fulaflickan,

Om du tänker att överdosera innan 12 juli kanske det är bättre att försöka lägga in dig tidigare. Brukar du må sämre under sommaren? Det verkar som en del här gör det.
Mer
13 år 10 månader sedan #310300 av nattbarn
Ja, jag mår sämmre under våren/sommaren, ska FÖRSÖKA att inte överdosera innan måndag, det är ju bara ett par dagar, hopperligen klarar jag det... Får förklara för min läkare hur det stått till på sista tiden så får se vad han föreslår då... Jag fått Valeriana av min mamma så hopperligen kan jag sova ordentligt, det minskar risken för att jag skulle överdosera igen.
Mer
13 år 10 månader sedan #310309 av bom
jag överdoserade serequel, nozinan och lithium. och järntabletter..låg tre dagar i respirator och det var rena turen att alla organ klarade sig och att jag inte fick några bestående men. efteråt grät jag för att jag skadat min familj så mycket och kännde mig hemsk.överdosera inte är mitt råd.