Överdos antipsykotika - vad händer?

Mer
13 år 10 månader sedan #310024 av Admin1
Jag tror att ingen här har överdoserat antipsykotika, däremot har många underdoserat genom åren. Jag avråder starkt från överdosering som kan skapa massor av problem. Lägg in dig istället om du får sådana tankar, därför att överdosering leder till samma sak.
Mer
13 år 10 månader sedan #310031 av bom
jag har överdoserat antipsykotiska preparat.det slutar med ambulans, skador på lever och njurar sen vårdintyg och inläggning.inte så mycket att sträva efter.Försök hitta nåt som kan ta dig ur svackan.ibland kan det räcka med (iallafall) mig att jag har den där överdosen som ligger och väntar gör att jag inte tar den.så kan det också funka.
Mer
13 år 10 månader sedan #310061 av Saari
Topicen får mig att tänka tillbaka på när jag överdoserade Buronil, som jag hade som lugnande. Jag hade 25mg:s tabletter och tog nästan 500mg. Jag svalde bara.

Strax därefter så kunde jag inte stå rakt, mådde fruktansvärt illa och blev ohyggligt dåsig. Jag minns att jag inte vågade säga till personalen på mitt boende så jag ringde 112 och blev kopplad till giftcentralen. De sa att högsta dos är 400mg, och att jag hade en lindrig förgiftning. Jag behövde inte söka läkarvård om jag inte kände att jag behövde det.

Jag spenderade... jag vet inte hur många dagar, i sängen. Kunde knappt gå på toa. När jag sov så var jag vaken och när jag var vaken så sov jag. Jag har aldrig mått så dåligt.

Jag riskerade inga skador då, men om du överdoserar antipsykotisk medicin så kommer du må pyton och blir påverkad, beroende på hur stor överdos du tar så kan du säkerligen få skador på inre organ. Om du inte dör, så kommer du kanske få leva med sviterna efter överdosen - det senare är mest troligt.

Har för mig att Berny Pålsson skrev i sin bok Känn pulsen slå om att hon blivit matad med så mycket antipsykotiska mediciner genom åren att hon tillslut blev allergisk. Det är lite off topic men kanske ändå intressant.
Mer
13 år 10 månader sedan #310062 av Fantasio
Det var en flicka i Finland som tog livet av sig med Seroquel. Det stod om det i Norrköpings Tidningar, då en pojke härifrån var med. Han friades dock. Själv har jag aldrig överdoserat någon medicin.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 10 månader sedan #310118 av vnv
Svar från vnv i ämnet Överdos antipsykotika - vad händer?
Phoenix!
Tänk noga efter FÖRE du gör något dumt.....Jag talar av egen erfarenhet efter fem (5) intoxer med allehanda mediciner, främst Propavan & Risperdal. Man mår [u:i09kgjip]mycket [/u:i09kgjip]dåligt av överdoseringar och som andra tidigare redan nämnt så tar njurarna & levern stryk. MEN det allra värsta tycker jag är att vakna upp på sjukhus (alternativt i ambulansen) och må ÄNNU sämre än man gjorde före intoxen........Man känner sig fruktansvärt misslyckad och ensam, man tycker man är totalt misslyckad och detta blir ännu ett misslyckande, att man inte ens klarar att ta livet av sig......sedan den smärta/desperation/ångest/förtvivlan man utsätter sina anhöriga för, det är nästan omänskligt. Det kan gå illa och du kan bli förlamad för resten av livet, och/eller oförmögen att äta själv etc etc.

Prata med någon om det hjälper, om du inte vill kontakta psykiatrin kan du ringa jourhavande medmänniska eller Röda Korset:s telefonjour.
OM jag kan göra något för dig vet du var jag finns, både här via PM eller på Facebook.

Jag ber dig, stoppa inte i dig några överdoser, du har ju barn att ta hand om!!

Ta hand om Dig min vän!
En dag i taget...
*Styrkekram*

/vnv
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 10 månader sedan #310133 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Överdos antipsykotika - vad händer?
Tack för alla svar, kära viskare. Jag har nu bestämt mig för att skippa överdos. Det är det inte värt helt enkelt.
Jag vill egentligen leva, bara ta död på en liten del av mig. Den delen som orsakar så mycket ont.
Bra att jag vet nu vad som kan vänta mig, tack igen.

Jag vill inte bli inlagd, men ska ändå prata med min mamma (min bästa vän). Hon är så klok, precis som Ni! ;)

Kram allesammans! :hjärta