Zopiklon

Mer
13 år 9 månader sedan #318177 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Zopiklon
Jag tar 15 mg Zopiklon varje kväll för att jag ska sova. För mig fungerar det bra och jag har tagit dom i flera år nu.
Får jag inte sova mår jag sämre. Och jag får ingen hangover efter dom.
Men jag tar också 50 mg Propavan och 25 mg Nozinan till natten.

Jag ska trappa ned på Propavanen nu till 25 mg/natt och senare ska jag sluta helt med dom. Har haft en period då jag sovit oroligt och vaknat mitt i natten så att huvúdet har gått på högvarv. Och det är inget bra, men nu har det nog blivit bättre.
Mer
13 år 9 månader sedan #318193 av VN88
Svar från VN88 i ämnet Zopiklon
Figuren,

jag tar också 15mg zopiklon men skulle typ kunna ta mer för blir aldrig trött men då jag väl somnar kan jag sova flera timmar på morgonen istället... men tar dom inte varje natt mest om jag sovit dåligt ett par nätter för läkarna säger att det är beroendeframkallande att man bara ska ta dem 3 dagar max och göra uppehåll med dem..
Mer
13 år 9 månader sedan #318295 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zopiklon

Ready skrev: Går det att sluta med Zopiklon?


Jag fick huvudvärk, när jag försökte sluta tvärt, men efter nedtrappning med halvdos och sedan fjärdedelsdos under totalt 2 veckor var det inga problem att sluta. Jag har aldrig läst att Zopiklon ger viktökning. De antipsykotika som ger stor viktökning kan ge trötthet under dagtid som biverkan.
Mer
13 år 9 månader sedan #318370 av Ready
Svar från Ready i ämnet Zopiklon
Jag måste säga att jag är orolig över att jag tar Zopiklon. Jag har en tablettdelare och ska med hjälp av den försöka trappa ned dosen.
Mer
13 år 9 månader sedan #318372 av Ready
Svar från Ready i ämnet Zopiklon
Problemet är att jag inte somnar utan Zopiklon.
Mer
13 år 9 månader sedan #318373 av Ready
Svar från Ready i ämnet Zopiklon

Admin1 skrev: Jag fick huvudvärk, när jag försökte sluta tvärt, men efter nedtrappning med halvdos och sedan fjärdedelsdos under totalt 2 veckor var det inga problem att sluta. Jag har aldrig läst att Zopiklon ger viktökning. De antipsykotika som ger stor viktökning kan ge trötthet under dagtid som biverkan.


Vilken var den ursprungliga dosen?