Akineton

Mer
13 år 9 månader sedan #320876 av SNAILZ
Akineton skapades av SNAILZ
Hej allihopa! Vet inte om någon minns mig men nu är jag iallafall tillbaka efter att ha åkt ut och in på psyket sen i januari.
Jag har lite frågor om Akineton. Fick det mot biverkningar jag fick av Haldol för ungefär ett halvår sedan. Tog Akineton vid behov i cirka tre månader. Fick lite försämrad synskärpa och lite svårt att komma ihåg vad jag pratade om när jag konverserade. Inget som störde mig nämnvärt.
Igår fick jag nog av mina skakningar som har börjat igen, vet inte säkert varför. Kan vara för att vi höjer Lamictalen, skakningar står som biverkan.
I vilket fall som helst så hade jag extrema skakningar och ryckningar och svalde stoltheten och sa till pappa som har hand om medicinerna att jag behövde Akineton. Den var mycket effektiv mot mina skakningar men biverkningarna jag fick skrämde mig.
Jag kom inte ihåg någonting, kunde prata om något och se var det svart. Hur mycket och ofta min pojkvän än påminde mig så kunde jag inte komma ihåg något. Sen visste jag vad jag ville säga men jag fick inte ut ett knyst. Det var som att vara stum. Jag kunde inte prata!
Sen skulle jag säga ett ord men det kom ut ett helt annat.
Aldrig varit med om dessa biverkningar förr. De höll i sig i ungefär 5 timmar och jag var helt förstörd.
Någon som varit med om stumheten och att fel ord kommer ut?
Det verkar inte vara så vanligt.
Tog 4 mg Akineton förövrigt, alltså ingen överdos.
Mer
13 år 9 månader sedan #320890 av Geta
Svar från Geta i ämnet Akineton
Välkommen tillbaka!
Det låter som typiska schizofrenisymtom men du har väl andra
diagnoser?
Mer
13 år 9 månader sedan #320900 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=18288 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...c.php?f=2&t=8493 [/url]<!-- l -->
boardreader.com/thread/Biverknin ... vXcw5.html
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=19566 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewforum.php?f=2]viewforum.php?f=2 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #320909 av SNAILZ
Svar från SNAILZ i ämnet Akineton
Mina diagnoser är ADHD, autismliknande tillstånd, ångestsyndrom, och borderline.
Jag tar Zeldox, Lamotrigin, Lyrica, Sertralin, concerta, ritalin och stilnoct. Och så har jag Xanor som behovsmedicin.
Tror inte det är zeldoxen som är boven i dramat dock. Men jag är ganska skrämd, det är obehagligt när man får såna biverkningar som jag skrev ovan.
Mer
13 år 9 månader sedan #320910 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton
:tänk nu är det ju zeldoxen den enda psykosrealerade medicinen dui har och förmodligen står du väl på en låg dos?

Tror inte att du behöver Akineton och dessutom att den kan interagera med exv ritalina och consrta som 'är uppåt medicin, vilket akineton också är (Den ger faktiskt mindre trötthet under verkningstiden)

Dessutom tycker jag överlag att du har ju redan skitmånga mediciner. Du borde rensa i medicinlistan och ha så låg dos som möjligt utav alla medicinrerna du tar, men det är ju nå¨gonting mellan dig och din läkare.

Du skulle nog må bäst om du bara tog conserta och ritalina mot din ADHD

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #320912 av SNAILZ
Svar från SNAILZ i ämnet Akineton
Står på 100mg zeldox, är det en hög eller låg dos?
Och en sak till, finns det ingen här som har fått mina biverkningar av just akineton?