CIRCADIN

Mer
13 år 7 månader sedan #332397 av Alma
Svar från Alma i ämnet CIRCADIN
Nu får jag min chans att propagera för Circadin! :D

Efter många år med extrema sömnproblem var Circadin en räddare i nöden. Den medicinen plus annan sömnmedicin har fått mig att sova som jag inte gjort på väldigt länge. Effekten började vid första tabletten, och enligt min läkare ska jag fortsätta med den så länge det behövs. Har ätit den i knappt fyra månader nu.

Negativt:
De första veckorna fick jag huvudvärk och ökad irritabilitet.
Extra kostnad pga att den inte ingår i högkostnadsskyddet.
Den kan förlora sin verkan efter ett tag, så man får göra uppehåll i en vecka.

Positivt:
Det är ett kroppseget hormon (Melatonin), alltså inga tunga grejor som gör en till zombie.
Trots att den inte ingår i högkostnadsskyddet är den hyfsat billig. Jag betalar 163:- för en
månads användning.
Jag upplevde inga som helst utsättningsbesvär när jag gjorde uppehåll.
Jag SOVER! Och inte klubbad-sover och bakis-dan-efter som av antipsykotika, utan jag blir bara
mysigt sömnig.

Det här är ju naturligtvis bara mina egna erfarenheter, och jag är ju lite äldre (några år kvar till 50). Men jag kan verkligen rekommendera er att pröva Circadin. Om den inte fungerar gör den iaf ingen skada.
Mer
13 år 7 månader sedan #332462 av Saari
Svar från Saari i ämnet CIRCADIN
Jag skrev om Circadin på min blogg och letade erfarenheter kring medicinen och fick faktiskt en hel del svar: dissociativ.blogg.se/2010/september/gomd.html
Mer
13 år 7 månader sedan #332483 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet CIRCADIN
Jag är i 30-årsåldern och min läkare skriver inte ut Circadin. Det är inte för långtidsbehandling och ska inte förskrivas till de som är under 50, enligt fass och hennes erfarenhet. Jag har inte upplevt zopiklon som beroendeframkallande, däremot avtog effekten och jag tar en antidepressiv medicin istället. Jag tar den på kvällen och man blir trött av den.
Mer
13 år 7 månader sedan #335368 av Saari
Svar från Saari i ämnet CIRCADIN
Jag tackade idag ja till att prova på Circadin och har tagit min första tablett ikväll. Vi får väl se om det funkar överhuvudtaget.
Mer
13 år 7 månader sedan #335377 av Alma
Svar från Alma i ämnet CIRCADIN
Jag håller tummarna för dig Saari!
Mer
13 år 7 månader sedan #335410 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet CIRCADIN
Circadin läkarfass[/url:2tyc5vjc]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum