10 års psykoser - sen Abilify Simsalabim!

Mer
13 år 6 månader sedan #346226 av Isa-Alise
Jag tycker att Abilify är bäst... pröva och se om du tycker den fungerar för dig...
Mer
13 år 6 månader sedan #346260 av Micke
Förra gången jag hade Abilify var för ca 4år sedan. Upplevede mig som [i:2zj6je1x]helt[/i:2zj6je1x] symtomfri i ett helt år innan jag valde att sluta helt med medicinering...
Mer
13 år 6 månader sedan #346297 av Admin1
Cosmos,

Jag tror att Trilafon kommer att vara kvar, därför det är ett bra preparat och det borde finnas generika ute i världen som kan importeras. Att högre styrkor försvunnit kan bero på att fabrikanten vill spara pengar på registreringsavgiften och de tjänar säkert mer på att man tar två 2 mg tabletter än en 4 mg.
  • Gusten
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #346306 av Gusten
Svar från Gusten i ämnet 10 års psykoser - sen Abilify Simsalabim!

Micke skrev: Förra gången jag hade Abilify var för ca 4år sedan. Upplevede mig som helt symtomfri i ett helt år innan jag valde att sluta helt med medicinering...



Kan man inte må så bra av neuroleptika att man "inbillar" sig att man e helt frisk och kan sluta med medicinen resten av livet?

För de som måste ta psykofarmaka resten av livet, e det som en dödsdom el bara en lättnad?
Jag menar, att det kan vara svårt och deppigt att behöva acceptera livslång medicinering...
Mer
13 år 6 månader sedan #346308 av Geta
Med tiden, i 40årsåldern kan man trappa ner till så låg dos
att man knappt märker att man tar antipsykotika.
Mer
13 år 6 månader sedan #346309 av Melun
Jag mår ganska bra på cisordinol depot injektion, man vill inte byta den mot abilify.
Det är som jag har fått livet tillbaka. Klart att jag blir extra känslig mot slutet av mina injektioner.
Men det kan jag häva med tabletter. Nu för tiden kan jag ha långa stunder då jag känner mig helt normal.
Det gör ont att ta antipsykotika. Man mår dåligt av dem. men jag tar hellre cisordinol än sjukdomen.