10 års psykoser - sen Abilify Simsalabim!

Mer
13 år 6 månader sedan #344344 av Libellule
Det sägs mycket positivt om Abilify på alla håll. Vilken tur att jag övertalade läkaren att få byta till den! Är supernöjd med bytet.
Mer
13 år 6 månader sedan #344403 av Balder
Passa Abilify vem som helst (som har diagnosen schizofreni)?
(är lite intresserad av hur den fungerar)
Mer
13 år 6 månader sedan #344404 av Geta
Nej, en del blir inte tillräckligt avskärmade och lugnade av Abilify.
Man måste nog ha lindrigare schizofreni för att den antipsykotikan
ska passa.
Mer
13 år 6 månader sedan #344408 av Nissegossen
Jag håller med Geta på den punkten, jag har prövat Abilify, inga biverkningar direkt, men definitivt sämre antipsykotisk effekt.

Eftersom Trilafon har en starkare effekt, gick jag tillbaka till den för att jag höll på att glida in i en psykos, trots Abilfyn!

Rekommenderar Abilfy starkt! Det är den bästa Medicinen mot psykoser om den antipsykotiska effekten räcker...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 6 månader sedan #344448 av Admin1
Jag läste för ett par år sedan att läkarna i USA valde Abilify vid kognitiva problem och Abilify sägs ju också förbättra den sociala förmågan. Abilify är det enda preparatet i tredje generationens antipsykotika - dopaminstabiliserarna.
Mer
13 år 6 månader sedan #346200 av Cosmos
Trilafon är ju ett effektivt neuroleptika, vilket många kan intyga, även jag. Men det ser ut som om man kommer att sluta tillverka Trilafon. När jag började med medicinen så fanns den i depotform (Trilafon prolongatum). Den försvann, ersattes inte utan man fick 4 mgrammare istället. Förra året försvann även 4 mg och nu finns det bara 2 mg. Är rädd för att Trilafon kommer att fasas ut. Vad ska man då ta för medicin? Risperdal var riktig surskit anser jag. Har prövat ett antal gamla typer av nl men inget har fungerat så bra som T.