abilify

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1392 av
abilify skapades av
jag vil höra om dett finns någon som har provat på abilify och om dom tycker det hjälper på dom negativa symptomerna på schizophreni.
Mer
19 år 11 månader sedan #1394 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet abilify
Hej!

Abilify är inte godkänd ännu i Sverige, men senast den 27:e maj bör den vara godkänd. Det går att få använda Abilify efter särskilt tillstånd av Läkemedelsverket, men det är nog få som har prövat detta gissar jag.

Cochrane, som utvärderar medicinska behandlingar strikt vetenskapligt säger alldeles nyligen att:

Aripiprazol kan vara effektivt vid behandling av schizofreni, men det är inte mycket olikt klassiska och atypiska antipsykotika med avseende på behandlingsvar, effekt eller tolerabilitet. I jämförelse med klassiska antipsykotika har aripiprazol högre risk för sömnlöshet, men jämfört med atypiska antipsykotika mindre höjning av prolaktin och förlängning av QTc-intervallet.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... rt-baettre

Se även denna postning om aripiprazol:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... ol-abilify

Om ingen svensk postar om sina erfarenheter av aripiprazol här, så skall jag posta vad amerikanerna tycker. Medlet har funnits där 1,5 år nu.

Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1413 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet abilify
-
  • dont want to be schizoid
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38064 av dont want to be schizoid
Svar från dont want to be schizoid i ämnet abilify
Jag skall också få prova på Abilify, efter att ha blivit stel som en pinne av att käka Risperdal så hoppas jag att denna medicin skall ge bättre effekt och kanske ge mig lite av mitt känsloliv tillbaka.

Jag är för övrigt Schizoid sen några år.
Mer
18 år 1 vecka sedan #38071 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet abilify
-
Mer
18 år 1 vecka sedan #38076 av frost
Svar från frost i ämnet abilify
jag äter abilify men jag har inte scitzofreni utan ptsd och äter den för att dämpa flashbacks, madrömmar och aggresivitet