Väldigt, väldigt pinsamt...

  • schizo-affektiv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #357465 av schizo-affektiv
Väldigt, väldigt pinsamt... skapades av schizo-affektiv
Jag har en fråga som är väldigt jobbig att fråga då det är väldigt pinsamt.

Det pinsama är att jag ofta kissar på mig på nätterna.. Äckligt och pinsamt. Har nattmedicin och MÅSTE ta den för att kunna sova.

Men vad gör man? Blöjor? Eller finns det något "skydd" till sängen man kan köpa? Var köper man det? Alla tips är välkomna!!

Hur tvättarman duntäcke och madrasser när man INTE vill ta dom till kemtvätt, därför att det är oerhört pinsamt och dessutom har jag inte ngn bil och kan därför inte göra det i "smyg" utan att någon i min närhet får reda på det 0och skjutsa

Vill dock inte gå ut med vilka nattmediciner och andre diverse medicinerna jag har. Inga ändringar på länge och tror inte det beror direkt på dom ändå. Oftast pga madrömar om hemska saker jag varit med om (vilket jag inte heller vill/orkar berätta).
Beabetar dom med hjälp av olika inom pskiatrin. Men vad gör jag för att "rädda" situationen nu, innan jag fått ordning på allt annat?

Dricker inte särskilt mycket heller så det är inte för att jag "druckit för mycket". (Och nu menar jag inte alkohol utan andra saker, dvs vatten, läsk, kaffe, te,saft. Dock inte te eller kaffe på någon timme innan läggdags).
Ibland mjölk.

Snälla, jag önskar många tips och svar!

Obekväm sitution och lider något fruktansvärt av den av all pisamheter. Jag VILL och KOMMER inte prata om det me vänner, psykiatrinn, famil, vårdcentral. Rent utav sagt att det är för pinsamt. Antagligen kommer jag få en del svar som hänvisar till det jag nyss skrev, och att prata med någon där kommer jag INTE göra. Endast här på viska och ställen där jag är säker på att ingen jag känner får reda på det och listar ut vem jag är!!
Mer
13 år 4 månader sedan #357468 av Geta
Svar från Geta i ämnet Väldigt, väldigt pinsamt...
Det finns plastad frotté att köpa på till exempel jysk för att skydda
madrassen.
Det är vanligt med inkontinens bland personer med psykiska problem.
Jag vet inte varför. Kanske att medicinerna är för avslappnande -en teori.
Det går att få gratis blöjor genom apoteket.
Plastad frotte prisjämförelser[/url:39m6gh1c]
Mer
13 år 4 månader sedan #357469 av tekopp
Jag kan bara svara på skyddet du ber om. Du kan köpa en typ av plastskydd du har under lakanet som täcker hela sängen. Jag har ingen aning var du kan köpa sådana. Första tanken som kommer upp är affärer som säljer sängar, lakan, leksaker och möbler till barn men jag vet inte om de kommer passa din säng då du antagligen är vuxen. När jag gick i början på lågstadiet hade jag problem som du men det gick över. Jag hade då ett plastskydd under lakanet. Ena sidan hade någon form av absorberingsmaterial och andra sidan var ren blank plast.

Sen finns det givetvis vuxenblöjor.

Som jag förstår misstänker du medicinen som orsak? Jag tror mycket väl det kan vara orsaken. När jag var inlagd så var det en dam som konstant kissade ner sig. Hon stod på väldigt tung medicinering.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 4 månader sedan #357471 av Nissegossen
Det är ju då nattmedicinens fel! Hade förr med Theralen samma problem i doser över 4st 5mg tabletter, men med en dos på 50mg Seroquel har jag inte det problemet. Sov första gången jag tog dem i 10 timmar med ett uppvaknande för ett toa besök.

Tips till dig det finns skyddsöverdrag i plast, psykiatrin har det på sina madrasser och det är lätt att ta på och av beroende på resår runt om. Tips här, fråga på en avdelning du legat/ligger på när du är inlagd och personal där om du kan få "Köpa" ett eller var det finns att få tag på.

Det är ju enkelt att göra rent.

Madrass skydd är i det här sammanhanget ett måste och ett sådant går i en vanlig tvättmaskin.

De gånger jag har haft inkontinens går jag bara upp och byter sängutrustning, lägger den smutsiga i tvättkorgen, därefter rent madrass skydd och ombyte av lakan och täcke.

Därefter en snabbdusch och en tvättid dan därpå....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 4 månader sedan #357475 av Geta
Svar från Geta i ämnet Väldigt, väldigt pinsamt...
När man är inlagd och är tvungen att ha plastöverdrag runt madrassen
så tycker jag att det är obehagligt då man får elektriska stötar på grund
av det.
Mer
13 år 4 månader sedan #357476 av malin71
Förr kunde man köpa frotterad plast på välsorterade tygaffärer.