Ilska

Mer
18 år 7 månader sedan #22060 av Taniel
Ilska skapades av Taniel
:evil:
Min storsta problem är ilska. Om jag minskar medicineringen så kommer det så stark att jag klarar inget. Finns det andra mediciner forutom neuroleptika som kan hälpa? Finns det andra som har samma besvär? I så fall vilka mediciner har ni
Mer
18 år 7 månader sedan #22066 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ilska
När jag hade gått i samtalsterapi några år
så vaknade min ilska till liv.
Förut hade jag varit så avskärmad så att
jag knappt märkte när jag blev kränkt.
Tog då hibernal som lade locket på. Det
blev som en tryckkokare.
Det var säkert nyttigt att vara arg ett antal
år.
Men det är jobbigt också att vara uppretad
för jämnan. Fast det ligger nog energi i det
hela.
Idag är jag inte fullt så arg.
  • kgu
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22071 av kgu
Svar från kgu i ämnet Ilska
Jag har ofta ilska och hat i mig. Särskilt dom gångerna man känner sig missförstådd. Min misstänksamhet ställer till de mycket ibland. Jag kan vara helt övertygad att en del människor vill mig illa och tros sig veta mitt bästa,och då saker som inte har med min sanna identitet att göra. Detta är något som väcker mycket ilska inom mig. Även mina tvångstankar stör mig mycket,och det skapar också hat.
Mer
18 år 7 månader sedan #22083 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ilska
Jag har läst att nyare antipsykotika, som t.ex. Seroquel kan minska aggressiviteten och det påstås att de har minskat våldet med 70 %. Annars har jag ibland själv varit väldigt arg av mig periodvis. Jag tyckte att när jag fick antidepressivat Citalopram så minskade ilskan för mig betydligt. Ilska bör också gå att behandla med psykologiska behandlingar, som kognitiv beteendeterapi.
Mer
18 år 7 månader sedan #22101 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Ilska
Är ni inte nyfikna på var all den där ilskan kommer ifrån? Har läst om terapier där man fått uttrycka sin ilska istället för att trycka tillbaka den hela tiden. Patienter har fått slå på säckar och skrika i kuddar osv. Självfallet under ordnade omständigheter.
Det tror jag mer på än mediciner i detta fallet.
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22108 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Ilska
Jag brukar andas igenom min ilska... Djupt och lungt, ner i magen. Om det behövs kan jag säga ifrån till den som kränkt mig. Förra året var jag arg på alla krav som lagts på mig. Hur jag skulle vara ,göra och hur mycket jag skulle prestera.