Hypomani

Mer
18 år 5 månader sedan #26761 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hypomani
Jag fick Iktorivil ett tag innan jag fick Abilify... det sänkte mina spärrar en del så att jag handlade mycket på reorna... jag hittade kassar med kläder efteråt som jag inte ens mindes att jag hade köpt... (annars brukar jag vara försiktig med inköpen)...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27063 av
Svar från i ämnet Hypomani
Den här tråden och liknande inlägg gör mig lite konfunderad. Talar era läkare inte om vad diagnoserna de sätter på er betyder? Låter väldigt märkligt att bara dela ut diagnoser utan att ge någon förklaring...
Mer
18 år 5 månader sedan #27077 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hypomani
Jag har aldrig pratat om min sjukdom med mina läkare. Jag fick läsa vad jag hade på sjukintyget (paranoid shizofreni). Vet ej om det är bra eller dåligt, det är väl bara ett tillstånd egentligen.

mvh Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #27084 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hypomani
Jag tror inte att det är vanligt att läkaren förklarar diagnoserna eller berättar hur man skall hantera sin sjukdom. Möjligen kan man få lära sig det om man får en kurs som heter Ett självständigt liv. Man vet också att de som lider av schizofreni blir deprimerade när de får reda på sin diagnos. Det är alltså inte helt positivt för hälsoläget att få reda på att man lider av schizofreni.