leponex

Mer
19 år 11 månader sedan #1710 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet leponex
Vad har Seroquel för biverkningar. Det orsakar inte diabetes och högt blodtryck som Leponex?
Mer
19 år 11 månader sedan #1712 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet leponex
Hej!

Seroquel ger jämfört med andra antipsykotika mindre rörelsestörningar (extrapyramidala biverkningar), men mer trötthet, yrsel och muntorrhet.
Diabetes är mycket sällsynt och det verkar inte ge högt blodtryck utan snarare motsatsen - lågt blodtryck. Du kan läsa mer i Pateint-FASS om Seroquel här:
www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=5

Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1713 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet leponex
Tack Admin. Jag har de senaste blodtryckstagningarna haft högt blodtryck. Det hade jag inte innan jag började med leponex. Men jag blir väldigt nervös vid blodtryckstagningarna och får hjärtklappning. Blodtrycket brukar ligga på 150/70.

150 är för högt för min ålder, men 70 är normalt. De som tagit blodtrycket har sagt att det beror på att jag blir nervös. Jag hoppas att det är så.

Så med en medicin som ger lågt blodtryck skulle vara perfekt. Bättre lågt än högt.
Mer
19 år 11 månader sedan #1716 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet leponex
hej!
ska lägga mig i debatten:
jag gick som sagt över från leponex till seroquel, och det är det bästa jag gjort.
Leponex gicvk jag upp i vikt av, och desstuon blev jag fruktansvärt slö.
I början med seroquel var jag väldigt torr i munnen, men nu har jag snart haft den i ett år, och har inga problem. Det gick över.
Det finns en gel som heter "oral balance" på apoteket, den smakar piss första minuten, men är väldigt effektiv. Använd den i början.
jag vaknade upp när jag fick seroquel. Innan låg jag bara i min lägenhet och sov, mer eller mindre. men seroquel gick jag först ner till normalvikt, och sedan började jag orka saker. Fick ett liv, i och med att ögonen inte trillade ihop vid kl. 20.01.

som du märker rekommenderar jag den skarpt, men mediciner reagerar olika i olika kroppar.
önskar dig bara lycka till!!
Mer
19 år 11 månader sedan #1719 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet leponex
Tack tryskey!
Mer
19 år 11 månader sedan #1725 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet leponex
Hej, ensam-vargen!

Väldigt intressant med din medicinering. Du informerar väl oss fortlöpande hur det går?


Admin