Jag slutar med antidepressiva!

Mer
12 år 6 månader sedan #437698 av nattbarn
Jag slutade tvärt med mirtazapin (45mg) i augusti, inga biverkningar, fick den dock igen eftersom min läkare ansåg att jag blivit mera deprimerad. Orsaken till att man går upp av mirtazapin tror jag är att man blir hungrigare av den, tycker att om jag inte somnat (vilket jag oftast inte gjort) ca två timmar efter att jag tagit den så blir jag hungrig, oavsett om jag ätit eller inte. Men jag äter inte då så har inte gått upp i vikt sen jag började med den igen för ett par veckor sedan, inte gått ner heller men whatever.
Mer
12 år 6 månader sedan #437701 av Admin1

Ready skrev: Idag efter att jag varit på psykos mottagningen tog jag en äppelkaka med vaniljsås på café.Det är inget jag rekommenderar, men jag var tvungen att fira att jag lagt av med den helvetiska Mirtazapin. Nu ska jag försöka gå ner tio kilo.


Börja promenera 2 timmar per dag för då kommer nog du gå ner 10 kg på 2 månader ungefär.
Mer
12 år 6 månader sedan #437713 av Ready
Jag hatar att motionera när jag går på en medicin som gör att jag går upp i vikt i syfte att motverka viktuppgång. Om jag ska motionera så vill jag kunna gå ner i vikt. Det känns som att jag har en möjlighet till det nu.