Jag slutar med antidepressiva!

Mer
12 år 6 månader sedan #437588 av Nissegossen
Jag har haft Mirtazepin, men slutade med den efter relativt kort tid. Jag hade den endast för den sömngivande effekten och inte pga att jag var speciellt depressiv. Jag slog det på google (Napp på flashback) angående utsättnings symptom och gjorde som de sade där.Jag halverade dosen och efter en vecka halverade jag en gång till, därefter satte jag ut den.

Jag hade överhuvudtaget inga biverkningar när jag slutade utan, att jag hade nog haft den för kort tid med det.

Jag satte ut den, bara för att jag somnade inte på den, så det var bortkastat att jag provade den.

De på Flashback som hade slutat med den fick varierande biverkningar, som jag aldrig såg skymten av.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #437593 av CountZer0
Har inte depressionen som du hade, lagt sig vid det här laget?
Depressioner har man väl max i ett halvår??
antidepressiva äter man väl inte hela livet?
Cipramil räddade livet på mig!
Men sedan slutade jag med den och blev inte deprimerad igen...
Banta kan man göra på andra sätt! :)
Just nu försöker jag banta genom att ge mig själv ett glas Oboy varje kväll,
så att jag "får" något gott i vardagen!
I övrigt skär jag ner på maten.
En tjej på IMR ( Illness Management and Recovery ) -kursen jag går på
hade gått ner 12 kg. på ett halvår på det viset!!! :D
Mer
12 år 6 månader sedan #437611 av killergirl
Åhh tänk på vad du gör nu...Jag slutade för två veckor sedan och fick fruktansvärda biverkningar trodde jag skulle dö hjärtat slog hårt och fort...Jag mådde illa...Panikångest mm...Skall aldrig göra om det har börjat med en halv igen och har fortfarande små biverkningar kvar..det måste nog trappas ut....med läkarens samförstånd
Mer
12 år 6 månader sedan #437632 av Ready
Idag efter att jag varit på psykos mottagningen tog jag en äppelkaka med vaniljsås på café.Det är inget jag rekommenderar, men jag var tvungen att fira att jag lagt av med den helvetiska Mirtazapin. Nu ska jag försöka gå ner tio kilo.
Mer
12 år 6 månader sedan #437663 av Ready
Det känns skönt att veta att giftet lämnar min kropp för varje timma som går.
Mer
12 år 6 månader sedan #437683 av Traxerity
De flesta mediciner är ren skit. Därför tar jag inte det. :fiol