Sprutor på tapeten

Mer
12 år 6 månader sedan #438278 av Melun
Svar från Melun i ämnet Sprutor på tapeten
Ja, man använder sig hellre av sprutor inom sjukvården än tabletter.

Har själv depotspruta av min medicin som många andra.
Mer
12 år 6 månader sedan #438291 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sprutor på tapeten

Admin1 skrev: År 2014 kommer ett antipsykotika, som verkar på ett helt nytt sätt och via glutamat. Effekten verkar vara ungefär lika bra som Zyprexa. Det kan också kanske gå att kombinera med dagens antipsykotika och få starkare effekt.

Nissegossen skrev:

wolfmanJack skrev: Psykiatrin har hjälpt väldigt många. Vikten vid rejält tilltagen medicinering i ett tidigt skeende kan inte underskattas.



Hej och välkommen som medlem!

Ursäkta då jag har haft en läkare som resonerade som du och då gäller det neuroleptika. Han hade dispens från socialstyrelsen i mitten på 70-talet för att ge högdosbehandling med neuroleptika och en medlem här ville inte tro mig när jag talade om vilken dos jag hade fått på en medicin då han sade att det var laterala doser, dvs dödliga doser jag fått! Det hade nog varit dödligt om jag inte sedan tidigare varit ute för den läkaren och blivit van vid höga doser...

Vården vad gäller neuroleptika tror jag helt gått ifrån högdosbehandling med neuroleptika, då det inte blir någon alls ökning av effekten utan enbart ger en kraftig ökning utav biverkningarna. Så vad gäller neuroleptika är du i fallet med höga doser ute och cyklar rejält, så att du har kört av vägen.

Det är heller ingen idé att i de flesta fall kombinera preparat som fungerar på samma sätt i hjärnan då ökningen av effekten inte ökar med mer en någon procent, källan var just den läkaren för att jag frågade honom om det.

I många fall är vi bara försöksdjur och behandlas därefter, men det värsta var att läkaren uppenbarligen själv trodde på det!

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?t=26843]viewtopic.php?t=26843 [/url]<!-- l -->
"Det är heller ingen idé att i de flesta fall kombinera preparat som fungerar på samma sätt i hjärnan då ökningen av effekten inte ökar med mer en någon procent, källan var just den läkaren för att jag frågade honom om det."

Det är idé att försöka kombinera medel som verkar på olika receptorer som verkar på skilda banor i hjärnan, Glutamat receptorer fungerar det nya på och de gamla på dopamin.

I sammanhanget är på sin plats med en varning! Detta för att vad vi vet, så har de ännu inte prövat att kombinera preparaten. detta måste ske under rigorösa former då vi inte vet om det ger oönskade skadliga effekter, som rent av kan vara dödliga, så kombinera inte på egen hand.

Kom ihåg att de drog in medicinen Roxiam då den var genetiskt betingad och gav ökad dödlighet för finska zigenare och därför drogs den in.

Det lönar sig att ha en räv bakom örat och jag slutade med Roxiam utan att samråda med läkare(Jag hade den i tablett form som komplement till injektionerna),det långt innan det kom fram att den medicinen kunde vara skadlig. jag sade endast till sköterskan att jag slutar med den för att den ger ingen ytterligare effekt. Då sade hon just de orden; "Din gamle räv"

Därför, ligg lågt här, på så sätt har jag blivit gammal....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum