litium

Mer
18 år 6 månader sedan #24403 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet litium
Ser att du lider med din vän.
Ta hand om dig också.

*kram*

/Sofie
  • marie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #24478 av marie
Svar från marie i ämnet tack för era svar
tack så mycket för era svar.Man känner sig så maktlös när man inte kan så mycket om sjukdomen.Jag undrar om epelepsi medecinen också ska hjälpa till att förstärka effekten av den andra medecinen .Som läget är nu så verkar ingen medecin hjälpa ,det kan heller inte vara nyttigt att vara inlagd så länge .Dagarna bara går vården måste gå ut på mer än bara medecin.
Mer
18 år 6 månader sedan #24500 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet litium
Jag tycker nog inte att det är fel att pröva litium, eftersom hon ju har varit inlagd så länge utan att hennes symptom förbättrats. Det verkar ju som om situationen för henne är ganska besvärlig.

Epilepsimedicinen Lamictal verkar förstärka effekten på Leponex i lite preliminära försök. De slutgiltiga bevisen för hur effektivt Lamictal är kommer troligen under nästa år.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33763 av
Svar från i ämnet litium
Jag är bipolär och har ätit/äter litium, antipsykotiska och epilepsimediciner. Alla tre typer av mediciner hjälper en manodepressiv till och med om personen i fråga absolut inte är psykotisk. Jag tycker man kan prova litium och se om det hjälper. Det känns som om det inte är helt omöjligt att litium kan hjälpe en psykotisk. Jag upplever litiumet som en mild medicin när det gäller biverkningar. Jag vet en person som är bipolär och blir psykotisk utan litiumet. Personen ifråga äter inga antipsykotiska alls.

Lithia
Mer
18 år 2 månader sedan #33783 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet litium
Det är nog bra att pröva fram en medicinering som hjälper... målet måste ju vara att personen ska må så bra att hon kan komma hem till ett vanligt liv igen...

Litium kan ibland vara det som stabiliserar en person så att stämningsläget blir jämt, och aggressioner och röster förvinner... jag vet flera personer med svåra psykoser som fått litium som en del av sin behandling och som mått mycket bättre med det...

Det kan vara värt att pröva... speciellt när situationen är så svår...