Trilafon

Mer
12 år 4 månader sedan #446766 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Trilafon
Admin1,

Det var bara i början när jag fick Risperdal som jag hade problem med sexlust. Men det gjorde mig ingenting faktiskt. För det var rätt befriande på ett sätt. För jag tycker annars att jag alltid har haft en överdriven sexualdrift (och kärlekstörstig) när det gäller mina partners/kvinnor som jag har haft och har idag. Jag tror att det kan bero på eventuell en hjärnskada (det är inget som jag har fått bekräftat men har själv spekulerat att det kanske kan vara så) från trafikolyckan som jag var med om när jag var fem år och andra slag mot huvudet (tillexempel misshandel). :väggen Överdriven sex och min kärlek :hjärta till kvinnor var väl mitt sätt att dämpa min ångest tror jag. :tänk 8O
Mer
12 år 4 månader sedan #446770 av Melun
Svar från Melun i ämnet Trilafon
Alkohol ger sexlust dagen efter, konstigt nog...
Mer
12 år 4 månader sedan #447559 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Trilafon
jag får injektioner
och jag har börjat med biverkningmedecin
den är suverän
den bröt en psykos jag nyligen fick trots 1.8ml trilafon

i tisdags 13 dec drabbades jag av psykos och blev mycket profetisk
biverkningmedecinen bröt psykosen och jag började må bra.

men vad medecinen heter berättar jag bara i pm.

John 8:31-32.
Mer
12 år 4 månader sedan #447568 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon
Jag tycker Trilafon suger. Den räknas som stenåldersmedicin i den stad/området jag bor i.
Man brukar med fördelar byta ut den mot Seroquel eller Abilify. Jag åt jättemycket av den(trilafon) i somras och gick nog upp 20 kg ialla fall. Nu har jag slutat med den och har gått ner 9 kg.

Jag tycker du ska be om en nyare medicin!
Mer
12 år 4 månader sedan #447582 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon
Trilafon är det inte något fel på utan det har bättre antipsykotisk effekt än både Abilify och Seroquel. Dessutom är Trilafon billigt. I Stockholms Läns Landsting så rekommenderas Trilafon eller Risperdal i första hand mot psykoser.

www.janusinfo.se/klokalistan/ext ... H&gID=4268
Mer
12 år 4 månader sedan #447608 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon
Jag tror inte du har rätt Admin. Trilafon kom på 50-talet medans Seroquel och Abilify räknas till de "smarta" antipsykotikan.