Trilafon

Mer
12 år 4 månader sedan #446567 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Trilafon
Jag får Risperdal och är inte alls lika trött idag. :)
Mer
12 år 4 månader sedan #446590 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon
Utomjordingen, vad bra. Kanske jag också skulle be om den senare då. Jag har haft den tidigare med fick sexuella problem, impotens.
Mer
12 år 4 månader sedan #446685 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon

ikolito skrev: Utomjordingen, vad bra. Kanske jag också skulle be om den senare då. Jag har haft den tidigare med fick sexuella problem, impotens.


Lägg av med rökning och skippa alkoholen, så står han utan några problem! :angel

...Och behåll Trilafonet, jag har haft den i injektonsform sedan 1980...

Admin har rätt, jag har också samma problem som Admin hade med Trilafon.

Förövrigt har jag Akineton, min må bra medicin, men rätt har ni, jag har det svårt med sömnen...
Men dock Akineton är uppiggande så ta den inte för sent för att då sover ni inte. och det att jag har det svårt med sömnen är, att jag sover alldeles, alldeles för lite :väggen

Jag har dessutom både gått upp 10 kg och också gått ned 10 kg utan några som helst problem.
Alltså, den har i stort sett inget med vikten att göra. I alla fall inte vad gäller jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 månader sedan #446686 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon
Utomjordingen :tänk När du var tvångsmedicinerad hade du då också andra mediciner än Trilafon och vad då i så fall?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 månader sedan #446707 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Trilafon
Jag hade då på den tiden endast Trilafon (injektion). Jag ska kanske inte säga att Trilafon var enda orsaken att jag var ständigt trött i tolv år men en stor faktor var det nog det. Jag gick också ner först 10 kg och sedan upp 10 kg igen. Men sen när jag började med Risperdal så var det mer som en liten uppvaknande för min del. Det kändes som att jag kom mer rätt då. Men som sagt, jag hade nog kunnat vara utan neuroleptika från första början istället. För neuroleptika tog inte bort mina ”röster” eller mina vanföreställningar. Min ”DET” – värld fanns där latent mer eller mindre hela tiden om man säger så och faktiskt finns än idag fast jag har Risperdal.
Mer
12 år 4 månader sedan #446730 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon
Jag har också använt Trilafon i många år, men var tvungen att använda sömnmedel för att kunna sova. När jag bytte till Risperdal, så behövde jag ibörjan inte sömnmedel längre, så sömnen blev bättre med Risperdal. Särskilt första veckan med Risperdal så sover man länge. Den stora nackdelen med Risperdal är att man kan få sexuella biverkningar på grund av höjning av hormonet prolaktin.