Antipsykotisk medicin som man inte blir så trött av?

Mer
11 år 11 månader sedan #486539 av Nissegossen
www.google.se/search?sclient=psy ... %A5+Google
Jag kopiera´de din fråga rakt av på Google, här är svaren!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #486541 av Nissegossen
Det som bäst matchade frågan är denna. www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... hizofreni/

Saxat
Biverkningarna är ofta beroende av den dos man tar. För hög dos kan ge biverkningar, till exempel stela muskler, sämre förmåga att röra sig, trötthet och dämpad sexuell lust. En del går upp i vikt. Man kan även få muntorrhet som ökar risken för hål i tänderna.

För att uppnå bästa resultat måste behandlingen anpassas efter varje person. Det gäller både vilka läkemedel som används, samt dosen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #486544 av Erica

ikolito skrev:

Erica skrev: Jag tycker att du ska testa Abilify! Jag har den och jag tycker den är bra! Läkarna säger att folk brukar bli så pigga så att de har svårt att somna om kvällarna!!!

Ok. Hur har du det med sömnen? Bra? Ska nog försöka att få Abilify istället för Invega som jag nu har och blir jätteseg av.


Har haft Invega, jag känner mig betydligt mer alert med Abilify! Jag har svårt att somna ibland men jag sover rätt länge, men det trodde läkaren berodde på eftersymptom, ej på medicinen.

Lycka till! :)
Mer
11 år 11 månader sedan #486571 av Fragile80
Jag har bla Abilify på morronen, som tillägsmedicin. I början kände jag mig piggare men sen blev det som vanligt igen.
Risperdahl hade jag för länge sen, den blev jag inte heller trött av

/Fragile
Mer
11 år 11 månader sedan #486596 av ikolito

Nissegossen skrev: Det som bäst matchade frågan är denna. www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... hizofreni/

Saxat
Biverkningarna är ofta beroende av den dos man tar. För hög dos kan ge biverkningar, till exempel stela muskler, sämre förmåga att röra sig, trötthet och dämpad sexuell lust. En del går upp i vikt. Man kan även få muntorrhet som ökar risken för hål i tänderna.

För att uppnå bästa resultat måste behandlingen anpassas efter varje person. Det gäller både vilka läkemedel som används, samt dosen.

Tack. Kanske blir bättre då de fasat in medicinen helt till den nivån som är tänkt.
Mer
11 år 11 månader sedan #486823 av Admin1
Abilify och Fluanxol är de två preparat som kan vara uppiggande och som doseras på morgonen. Fluanxol tillhör den gamla typen av antipsykotika och finns också som depåinjektion.