Kan någon ge bästa vägen att undvika mediciner?

Mer
11 år 10 månader sedan #494624 av Lillan
Mer
11 år 10 månader sedan #494696 av Admin1
Lillan,
Från Wikipedia:

Allvarlig psykisk störning är ett svensk juridiskt begrepp och inte en medicinsk term. Begreppet avser psykotiskt tillstånd med förvirring, tankestörningar, hallucinationer eller vanföreställningar. Även depressioner utan psykotiska symtom där risk för självmord föreligger och mer uttalade personlighetsstörningar med impulsgenombrott av psykotisk karaktär eller starkt tvångsmässigt beteende räknas som allvarlig psykisk störning.

Om man drabbas av LPT så kan man om man anser den felaktig överklaga och kräva att tvångsvården skall upphöra. Sedan under LPT så har man rätt att få en stödperson.
Mer
11 år 10 månader sedan #494801 av Lillan
Mer
11 år 10 månader sedan #494829 av Kloppe

Traxerity skrev: De som nu kommer döma min utredning kommer jag sitta i möte inför och får de reda på vad jag tänker så blir det garanterat medicin vilket jag ej vill ha. Så jag undrar om det är bäst att knipa flabben under mötet så att inget kommer ut.

För att De Mäktiga blir sura om jag ger ut deras planer. Speciellt att dom gör mej till en robot genom olika "mediciner" som egentligen är gift. Så även om jag tacka nej till erbjudande av medicin så har jag klarat mej hittills så måste jag undvika det stora mötet vilket blir inom 5 olika läkare och min psykiatriker. Det är 2 månader dit men är fortfarande orolig att DE MÄKTIGA ska tvinga på mej något onaturligt o göra mej till en robot.

Jag hoppas De Mäktiga faller med sin ledare satan och att Jesus tar makten över jorden så man slipper deras onda planeringar.


För att slippa medicinering är det nog viktigt att "spela frisk". Du bör då övertyga dem att du mår bra utan medicin. Så tror jag utifrån egen erfarenhet. Du ska kanske nämna att du tränar och mår bra av träningen.
Jag vet ju ingenting om vad som e bäst för dig, men om du verkligen inte vill ha medicin så är det kanske den bästa vägen?
Trevlig avatar du har hittat :)

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
11 år 10 månader sedan #494841 av Traxerity
Johannes det låter som en bra sak. Men jag tror dom ser igenom sådant men kan försöka iaf. Alltid värt att försöka.
Mer
11 år 10 månader sedan #494846 av Edith
Traxerity

Vet läkarna om sedan tidigare att du har symtom som tyder på psykos?

/Edith