serqouel

  • JB
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30190 av JB
Svar från JB i ämnet serqouel
började ta seroquel igår... änsålänge inga negativa effekter förutom muntorrhet... och har känt mig lite mer avslappnad vet ej om det har med medicinen att göra eller om jag tycker det är skönt att jag äntligen får testa och hoppas på något nytt.. återkommer med mer synpunkter om seroquel längre in i behandlingen.
Mer
18 år 3 månader sedan #30202 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet serqouel
JB,

Lycka till med Seroquelen! Om man blir muntorr är det viktigt att vara noga med tandborstningen, eftersom muntorrhet ökar risken att få hål i tänderna. Om man tuggar tuggummi brukar muntorrheten också minska. Använd då helst sockerfritt tuggummi.
  • JB
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30648 av JB
Svar från JB i ämnet serqouel
Efter 9 dagars behandling känns det som seroquelen fungerar över förväntan, känner mig lugnare, mer avslappnad, mindre ångest och mindre känslig för intryck, idag mådde jag en stund tom nästan bra vilket inte hänt på ett par år. tar nu 2x100 mg(som är en låg dos) från att ha startat med 1x100mg. biverkningar jag fått har varit milda.. en nästan skön seghet, trötthet... hungerkänslor (vilket är positvit då jag inte haft mycket aptit innan och är underviktig) muntorrhet (kan jag leva med)... För tidigt att ropa hej givetvis men jag hoppas nu att jag äntligen hittat en medicin som passar mig...

återkommer när jag kan utvärdera ännu mer...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31527 av
Svar från i ämnet serqouel
Hej!

Kände också så där ungefär som Du beskriver av Seroquel.Mådde faktiskt rätt bra av den psykiskt(rätt så ironiskt kanske).

Men sedan tog dem fysiska biverkningarna överhand och jag har aldrig mått så dåligt i mitt liv som nu.
Vill verkligen,verkligen INTE skrämmas!För det behöver absolut inte bli så för Dig!!
Detta som jag har fått är kanske ovanligt.Och så har vi säkert inte lika sjukdom eller störning.Så utgångs läget är säkert väldigt olika.

Men det kanske är bra att vara lite observant,ifall man börjar få något som ofrivilliga rörelser och om man är väldigt spänd.

Önskar Dig All Lycka i livet!Och Hoppas verkligen att Du fortsätter må bra av denna medicin eller utan!
MVH Maran
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31539 av
Svar från i ämnet serqouel
Hej!
Människor reagerar olika på olika mediciner. Hoppas att du svarar väldigt bra på Seroquel.
Mvh Clint
Mer
18 år 3 månader sedan #31557 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet serqouel
Maran,

Risken att få ofrivilliga rörelser av Seroquel är mindre än för praktiskt taget alla andra antipsykotika och det är en mycket sällsynt biverkan för Seroquel.
Det drabbar mindre än 1/10000 faktiskt, så du måste ha haft en enorm otur om du drabbats av ofrivilliga rörelser (tardiv dyskinesi).