deprimerad av zoloft

Mer
18 år 5 månader sedan #29314 av Rosa
jagb har hört at man blir deprimerad av zoloft och jag har gått på i snart en vecka och känner mig redan hänging. Faktiskt på väg att bli deprimerad. Jag vill inte må så dåligt som jag kan och gjort förut igen. Är det något som är övergående eller kan zoloft göra en värre?
Mer
18 år 5 månader sedan #29320 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet deprimerad av zoloft
Man mår oftast sämre dom första veckorna när man går på antideppressiva. Men sedan så brukar det bli bättre så jag tycker du skall hålla ut ett tag till.
Mer
18 år 5 månader sedan #29340 av Saari
Svar från Saari i ämnet deprimerad av zoloft
Håll ut, så länge det går! För nedstämdheten är övergående, det är de flesta andra biverkningarna också.
Mer
18 år 5 månader sedan #29370 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet deprimerad av zoloft
Zoloft används mot depression och ångest. Den har effekt mot det. En liten grupp mindre än 1 % får förvärrad depression av Zoloft, men de flesta får effekt mot sin depression och alltså mindre depression. Det tar lite tid 2 veckor innan effekten mot depression kommer. Den kommer alltså inte direkt.
Mer
18 år 5 månader sedan #29398 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet deprimerad av zoloft
tack för svaren, med lite tur kanske jag mår bättre till jul. Men det är fortfarande jobbigt. Men det känns bättre att jag vet det kommer gå över.
  • KK
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29460 av KK
Svar från KK i ämnet zoloft...
Zoloft...har jag provat...blev sämre trots att jag åt flera månader...fick byta, men ingen medicin hjälpte. Slutade med hjärtat i halsgropen när jag läste att antideppmediciner kan ge astmaanfall om man har anlag för det...Något som läkarna inte reagerat på. Började med alternativmedicin, JOhannesörtste osv som funkade för tillfället.