Åh nej! Inga sömntabletter!!!

Mer
18 år 4 månader sedan #29678 av Aspergergirl
För mig är sömnen så otroligt viktig och jag kan näst intill inte sova alls utan sömntbletter. Tänkte ta mina sömntabletter nu och sedan gå och lägga mig. Vad upptäcker jag då? Jo att den dosett med medicin som jag hämtat på psyket idag inte innehåller några sömntabletter. De har alltså glömt att dela ut denna medicin till mig helt och hållet och det gäller de närmaste fyra dagarna. På tisdag ska jag dit igen och hämta ny medicin, men hur ska jag göra fram tills dess? Julen känns jobbig som den är och att till på köpet inte kunna sova kan leda mig till katastrof. Jag är livrädd och har jätteångest nu. Vad ska jag ta mig till??? /A
Mer
18 år 4 månader sedan #29679 av Jeff
Ett sånt misstag får inte ske att dom lägger i fel mediciner. Kan förstå din förtvivlan. Vet inte vad jag ska säga, men försök håll ut tills på tisdag. Kan du inte ta din Zyprexa precis vid sänggåendet för då borde du bli trött. När jag gick på Zyprexa blev jag klubbad och sov 2 gånger per dag. Men jag vet att alla reagerar olika på medicin.
Mer
18 år 4 månader sedan #29680 av Aspergergirl
Jag hoppas du har rätt att min Zyprexa kan hjälpa mig till sömn ändå. Jag vet ju att den gör att jag sover utan avbrott. Sömntabletterna har mer hjälpt mig att somna. Har ju Stesolid också vid behov så jag tror jag tar en sådan nu i kväll och försöker sova på det. Men jag tror knappast att det hjälper. Tyvärr. /A
Mer
18 år 4 månader sedan #29682 av Isa-Alise
Jag hoppas att du kan sova på Zyprexa och Stesolid.... sömnen är viktig för att man ska må bra...

Om det inte fungerar så ring din jourmottagning och förklara det hela och fråga om du kan få hämta de tabletter som glömts bort i dosetten därifrån...
Mer
18 år 4 månader sedan #29683 av Admin1
Jag tror nog att chanserna är väldigt goda att du kan sova på Zyprexa och Stesolid. Om det inte hjälper kanske du kan ringa och prata med akuten för ibland kan man få mediciner där för kortare perioder tills apoteket öppnar eller kliniken som man får medicinen normalt från.
Mer
18 år 4 månader sedan #29687 av Tikki
Håller med Admin. Sen kan dem skicka räkningen till den ansvariga kliniken.